צילומים: שוק קופרו, דוקאביב – ניר שאנני
כחלק מהפעילות שלנו בפורום הדוקומנטרי, אנחנו מוצאים חשיבות גדולה בקיום אירועים מקצועיים אשר עוסקים בסוגיות בוערות מולן מתמודדים/ות יוצרי/ות הדוקו בארץ.
בחודש האחרון קיימנו שני אירועי תעשייה בשיתוף קופרו ודוקאביב אשר עסקו, כל אחד מנקודת מבט שונה, בנושא מרכזי המעסיק את היוצרים/ות: הפצה ושיווק בינלאומיים של סרטי דוקו.
באירוע הראשון שהתקיים במסגרת פסטיבל דוקאביב: "מיחסי ציבור ועד האוסקר – איך מקדמים סרט דוקומנטרי בעולם", שמענו ממרים וויקנקאמפ מ-NOISE Film PR המלצות על שיווק ויח"צ בזירה הבינלאומית, ומטום אויר, ראש תחום הפרסים באקדמיה האמריקאית לקולנוע, על התהליך שעובר סרט ישראלי בדרך לתחרות האוסקר. כמו כן, שמחנו לארח את היוצרת וחברת הנהלת הפורום, טל ברדה, אשר שיתפה מניסיונה וסיפרה על הדרך שעברה עם הבמאי אופיר טריינין בשיווק סרטם "משפחה בטרנס" שזכה בפסטיבל דוקאביב 2018.
באירוע השני, "הפצת סרטים: כיצד מזהים בזמן את הסרט שכולם ידברו עליו?" שהתקיים במסגרת שוק קופרו, קיימנו פאנל בהנחייתה של המפיצה והמפיקה פיליפה קוברסקי ובהשתתפות מפיצים/ות מרחבי העולם אשר דיברו על הדרך הטובה ביותר למקסם את הפוטנציאל הגלום בכל סרט דוקו: אלו סרטים מחפשות חברות ההפצה ואלו מתאימים להפצה בפסטיבלים, אלו סרטים הנם בעלי פוטנציאל גדול יותר להשתתף בקופרודוקציה בינלאומית, מהי הדרך הטובה ביותר ליוצרים/ות להפיץ את הסרט שלהם/ן בתעשיית הקולנוע המשתנה תדיר ומהי הדרך להתנהל מול חברות ההפקה וההפצה. המפיצים/ות שהשתתפו: לאסתר ואן מסל (שוויץ), וסנה קודיק (אנגליה), קתרין לה קלף (צרפת), סלמה עבדאללה (אוסטריה), בן בראון (ארה"ב) וחדוה גולדשמידט (ישראל).