כנסים ומפגשים מקצועיים
פיצ'ינג דוקומנטרי לסטודנטים 2019 [6.6.2019]
הפיצ'ינג, מיסודה של אסנת טרבלסי, שהתקיים זו השנה ה-15, פועל לקידום יוצרים/ות צעירים/ות מכל בתי הספר לקולנוע בארץ בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בתחום הדוקומנטרי. באירוע שנערך בהפקה משותפת עם פסטיבל קולנוע דרום, זכו ארבע סטודנטיות מבתי ספר לקולנוע ברחבי הארץ במענקי יצירה מטעם: קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, yes דוקו, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, ותאגיד השידור – כאן. הזוכות הן: לין לאור מ"מנשר" שזכתה במענק הראשון על סרטה "הגברים של אמא", יובל אריאל ממכללת ספיר שזכתה במענק השני על סרטה "אבא שלי סוחר סמים", הילה חסין מאוניברסיטת ת"א שזכתה במענק השלישי על סרטה "הדר הכרמל" ושרה גדמו ממכללת אריאל שזכתה במענק הרביעי על סרטה "נידה".
"הפצת סרטים: כיצד מזהים בזמן את הסרט שכולם ידברו עליו?" אירוע תעשייה במסגרת שוק קופרו 21 - השוק הישראלי לקופרודוקציות [4.6.2019]
האירוע התקיים כחלק משוק קופרו, בשיתוף קופרו ודוקאביב, ועסק בהפצה בינלאומית של סרטים דוקומנטריים. במסגרת האירוע התקיים פאנל בהשתתפות מפיקות/ים מובילות/ים מרחבי העולם אשר דיברו על הדרך למקסם את הפוטנציאל הטמון בכל סרט והסבירו, תוך מתן דוגמאות מסרטים שהצליחו, אלו סרטים מחפשות חברות ההפצה ואלו מתאימים להפצה בפסטיבלים, אלו סרטים הנם בעלי פוטנציאל גדול יותר להשתתף בקופרודוקציה בינלאומית, מהי הדרך הטובה ביותר ליוצרים/ות להפיץ את הסרט שלהם/ן בתעשיית הקולנוע המשתנה תדיר, מהי הדרך להתנהל מול חברות ההפקה וההפצה והאם כדאי לבחור בחברה המפיקה ומפיצה גם יחד. המפיקים/ות שהשתתפו: אסתר ואן מסל (שוויץ), וסנה קודיק (אנגליה), קתרין לה קלף (צרפת), סלמה עבדאללה (אוסטריה), בן בראון (ארה"ב) וחדוה גולדשמידט (ישראל).
"מיחסי ציבור ועד האוסקר – איך מקדמים סרט דוקומנטרי בעולם" אירוע תעשייה במסגרת פסטיבל דוקאביב 2019 [26.5.2019]
במסגרת פסטיבל דוקאביב 2019, קיימנו בשיתוף דוקאביב וקופרו, אירוע תעשייה שעסק בנושא הפצה ושיווק בינלאומיים של סרטי דוקו. באירוע השתתפו מרים וויקנקאמפ מ-NOISE Film PR (ברלין) אשר נתנה כלים מעשיים ליוצרים/ות בכל הקשור בשיווק ויח"צ, וטום אויר, ראש תחום הפרסים באקדמיה האמריקאית לקולנוע, אשר פירט את התהליך שעובר סרט ישראלי בדרך לאוסקר. בנוסף, התארחה היוצרת וחברת הנהלת הפורום טל ברדה, אשר סיפרה על תהליך השיווק והקידום לאוסקר - שלה ושל הבמאי חבר הפורום, אופיר טריינין - עם סרטם "משפחה בטרנס".
מרתון לכתיבת הגשות דוקומנטריות: הרצאה | ייעוץ אישי | עבודה בחלל משותף [28.4.2019]
במסגרת האירוע, שרון שמיר, המנהלת האמנותית של קרן גשר, הרצתה על קווים מנחים לכתיבת הגשות לפיתוח והפקה דוקומנטרית – על מה מומלץ לשים דגש בהגשה וממה עדיף להימנע. בנוסף, כל אחד מהמשתתפים/ות נפגש/ה עם יוצר/ת מנוסה בלקטורה, שייעצו להם באופן אישי. במהלך האירוע, המשתתפים/ות הוזמנו להשתמש בחלל העבודה בספריית הסינמטק, לכתוב ולעבוד בצוותא על הגשות עתידיות. המרתון נערך בשיתוף סינמטק תל אביב.
סדנת אמן עם איקה והקלטי ופול פאוולס: "איך לכתוב הגשה בינלאומית מנצחת?" [19.3.2019]
במסגרת הסדנה, נתנו איקה והקלטי, מומחה בתחום פיתוח קולנוע דוקומנטרי והנחיית יוצרים, ופול פאוולס, מנהל (European Documentary Network (EDN, טיפים וכלים מקצועיים לכתיבת הצעות תמיכה לשוק הבינלאומי. סדנת האמן התקיימה בשיתוף קופרו.
סיור יוצרים לארכיונים הגדולים בירושלים [17.3.2019]
בהמשך לסדנת התחקיר שהסתיימה בנובמבר 2018, קיימנו סיור יוצרים בארכיונים הגדולים בירושלים בהובלתן של חגית בן-יעקב ודניאלה רייס רזון. במסגרת הסיור ביקרנו בספרייה הלאומית, בארכיון הסרטים בסינמטק ירושלים ובארכיון תאגיד השידור, הכרנו את הנפשות הפועלות ואת עבודת השימור, את אופני העבודה בתהליך התחקיר הארכיוני-ויזואלי וקיבלנו חשיפה לסוגי החומרים הנמצאים בכל אחד מהארכיונים. הסיור התקיים בשיתוף הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה וקרן מקור.
"סצנות סקס בקולנוע הישראלי: משלב הכתיבה ועד להפקה – איך עושים את זה נכון?" [28.12.2018]
אירוע מיוחד שהתקיים בתאטרון תמונע, בשיתוף איגודי יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, להעלאת המודעות לאמנה נגד הטרדות מיניות וליצירת מרחב עבודה ויצירה בטוח בתחום תעשיית הקולנוע הישראלית. האירוע התקיים בהנחייתן של הבמאית יסמין קיני, נציגת הפורום הדוקומנטרי, והבמאית לימור פנחסוב, יו"ר איגוד הבמאיות והבמאים.
"בקרוב" - הבחירות הנכונות לטריילר דוקו טוב [9.7.2018]
במפגש עסקנו בשני סוגי הטריילרים הכי חשובים ליוצרים/ות דוקומנטריים: טריילרים להגשה לקרנות ולגיוס כספים וטריילרים לשיווק והפצה לקהל הרחב. רון גולדמן, המנהל האמנותי של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, סיפר איזה חומרים כדאי להראות בהגשות לקרן, על מה מומלץ לשים דגש וממה עדיף להימנע, ואלון לוי, מנהל קריאטיב בחברת פרומותאוס ובמאי טריילרים, הדגים 'מה עובד?' ואיך טריילר צריך להיות בנוי כדאי להפוך לכלי שיווקי מהדרגה הראשונה.
"התחום האפור": סוגיות משפט וביטוח בעשייה תיעודית [11.6.2018]
מה ההבדל בין זכות שידור לזכות הבעלות לזכות לקבלת רווחים? מה כדאי לבטח במהלך הפקת דוקו? על אלו סעיפים יש לתת תשומת לב בעת חתימת הסכם מול גוף שידור? איזה ביטוחים אישיים כדאי לעשות כפרילאנסרים/ות? לאור פניות של יוצרים/ות, החלטנו, בשיתוף עם הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, ליזום מפגש מקצועי שיעשה לכולנו סדר בנושאים שחייבים להתמודד איתם בכל הפקה. את ההרצאה העבירו עו"ד עוז חיים וסוכן הביטוח דוד שני.
כנס פורום היוצרים הדוקומנטרים השנתי במסגרת פסטיבל דוקאביב [הכנס האחרון התקיים ב-17.5.2018]
כל שנה במסגרת פסטיבל דוקאביב, אנו מקיימים את הכנס השנתי של פורום היוצרים הדוקומנטרים. במהלך הכנס אנו עוסקים בנושאים אקטואליים ושמים את היצירה הדוקומנטרית במרכז בקונטקסט חברתי-פוליטי רחב. בכנס האחרון שערכנו במאי 2018, דנו בין השאר בחשיבות חשיפת הארכיונים של גופי הביטחון, במוטיבציות תיעודיות של הסכסוך - האם תיעוד המציאות בהתנחלויות עשוי להביא לשינוי? - ובמגמות חדשות ביחסים שבין תיעוד, עיתונות וניו מדיה.
שפה משותפת - ממחקר היסטורי ליצירה תיעודית [8.5.2018]
הכנס כלל ארבעה מושבים שעסקו במחקר היסטורי ותיעוד קולנועי כמעצבי תודעה, ובמקומם של הזיכרון והעדויות שבעל פה בשיח המחקרי והקולנועי. הכנס נערך בשיתוף מרכז "דעת המקום", סינמטק ירושלים והאוניברסיטה העברית.