מועמדים להנהלת הפורום הדוקומנטרי 2020
אופיר טריינין
מעוניין להקדיש זמן ואנרגיה למאבקי ומשימות הפורום ואף לתת נסיון להפוך את כולנו קצת יותר לקהילה שתומכת אחד בשני/ה גם ברגעים פחות נעימים. מוכן להיות ורוצה להיות אוזן קשבת שמקשיבה שגם עושה למען אלה שזקוקים ואין מי שיעזור.
אופיר טריינין, במאי ומפיק. פרויקטים בולטים: "גם כשעיני פקוחות" הסרט הטוב ביותר דוק אביב 2010, "משפחה בטרנס" הסרט הטוב ביותר דוקאביב 2018, "מישהי לאהוב" 2005, ייצג את ישראל ברטרוספקטיבה לעשרת הסרטים הישראלים הטובים ביותר ב20 שנה האחרונות.
אייל דץ
לפני כשנה וארבעה חודשים נבחרתי להנהלת הפורום הדוקומנטרי. בתקופה זו למדתי כמה עבודה נדרשת על מנת לשמור עלינו, היוצרים הדוקומנטריים, מפני אלו המבקשים לא רק להגביל ולצנזר את יצירתנו אלא אף, תוך כדי ניצול השיטה הכלכלית הדורסנית, לפגוע בזכויותינו ופרנסתנו. השגשוג של היצירה הדוקומנטרית בישראל נובע משילוב של יצירתיות ואנשי מקצוע מהטובים בעולם אולם גם מקבוצה של אנשים שנרתמת למען יצירה זאת ועושה לילות כימים כדי להגן עליה ולפתח אותה. לפורום יש תפקיד חשוב במשימה המורכבת הזאת ואני מבקש ממכם, חברי הפורום, לבחור בי שוב, זאת על מנת שאוכל להמשיך את פעילותי למענכם.
אייל דץ, במאי, תסריטאי ועורך תוכן של סדרות וסרטים דוקומנטריים. יצרתי את הסרט "עוד" (יס דוקו), יחד עם הבמאי ניצן גלעדי, ביימתי את הסרט "אסתיר פניי" (כאן11), הפקתי וכתבתי את התסריט לסרט "מחר כבר עבר" (במאי: בועז גולדברג), שימשתי כעורך תוכן בסדרות סטוריז (כאן11) ו"רבנו" (תעלה בכאן11 בחודש ספטמבר). בימים אלו אני מביים סרט דוקומנטרי נוסף. בעברי עבדתי כסגן עורך טיים אאוט, עורך באתר וואלה! ובתפקידי עריכה וכתיבה בקשת וברשת.
אילן רובין פילדס
אני מאמין שבתקופה הזאת צריך לפעול לשינוי התקנות בכדי לעזור לכסף פרטי להיכנס לשוק. כך כל התעשייה תהיה פחות תלויה בגחמותיו של פוליטיקאי כזה או אחר. צריך למסד יחסים עם מקומות להקרנה מחוץ למרכז. לא רק בפסטיבלים וליוצרים שיש להם הידע והיכולת להפיץ את סרטיהם. ליצור שיתופי פעולה אמיצים. לבסוף, לחשוב איך להעמיק את השיח סביב גוף היצירה של יוצרים ותיקים. מוזר ומתסכל בעיניי שיש יוצרים עם ותק של עשרות שנים ולדבר אין כמעט תהודה. לעזור להם להעלות לרשת סרטים ישנים, לפתח טקסטים שעוסקים בכך. ליצור מיתולוגיה.
אילן רובין פילדס, במאי ותחקירן. סרט הביכורים שלי – הנביא כהנא (2019).
אלון לוי
להסביר מה זה אומר להיות חבר בהנהלת הפורום הדוקומנטרי זה דבר חמקמק לא פחות מאשר להסביר *בדיוק* מה זה סרט דוקומנטרי, מה ההבדל בינו לבין סדרה, תכנית-עובדתית או כתבה חדשותית. ועם זאת, בשנתיים האחרונות בהן אני מכהן כחבר בהנהלת הפורום נדמה לי שאני מצליח להבין טוב יותר לא רק את העשייה התיעודית הענפה בישראל, אלא גם את הקהילות, האנשים וכן, גם הפוליטיקה, שמאחוריה. בתוך העולם הסבוך הזה, ובתוך החיים עצמם, עשיתי מאמץ לתרום ככל יכולתי לפרויקטים ותהליכים שונים ומגוונים שהתרחשו בפורום, שמצליח לעשות, להרים, לשנות, להלחם ולהביא אנרגיה חדשה בנפח ומימדים הרבה מעבר למידותיו הצנועות. בתוך הלמידה הגדולה הזאת, נדמה לי שרק עכשיו אני מתחיל להבין איפה ואיך כדאי וצריך הפורום (וספציפית אני) להשקיע מאמצים ואנרגיה, מתוך ראייה שהיא גם מרחבית, גם אמנותית, גם כלכלית וגם ובעיקר חופשית. אשמח להמשיך לשרת את הפורום והקהילה התיעודית, כדי שלכולנו יהיה עתיד בר-קיימא, פרנסה טובה, חופש יצירתי ויצירות מעולות.
אלון לוי, במאי, עורך ומנהל קריאייטיב.
אסף גלאי
הבעיה הכי קשה לבמאי דוקומנטרי היא להתפרנס מהיצירה שלו. הדרך היחידה לתקן את זה היא להגדיל את התקציב של הסרט, והישועה לא תבוא בקרוב מהערוצים או מהקרנות. הדרך היחידה היא לבנות עמותת בת לפורום שדרכה אפשר יהיה לגייס תרומות המוכרות לצורכי המס מהארץ והעולם. בארצות הברית יש כבר כמה קולקטיבים מעין זה (לדוגמה –https://filmmakerscollab.org/). אני ארצה לקדם את הרעיון הזה, לבנות את הישות המשפטית ולהתחיל לחפש מקורות מימון חדשים לסרטים. הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי הוא נפלא ויש לו קהל נאמן שיהיה מוכן לתרום לו בחזרה.
אסף גלאי, במאי. פרויקטים שביימתי: הפתקאותיו של סלו בלו (PBS), ארמי אוף לאברס בארץ הקודש – זוכה פסטיבל הסרטים בחיפה (ערוץ 8) , גיבור העל העברי – תולדות הקומיקס בישראל (ערוץ 8), המוזות של בשביס זינגר (יס דוקו).
אריק ברנשטיין
לקדם את ז'אנר הקולנוע הדוקומנטרי בעיקר מול גופי השידור והקרנות. ליצור שיתופי פעולה עם יוצרים ומפיקים של דוקו מחו"ל. מאבק להעלות את תקציבי הדוקו בארץ.
אריק ברנשטיין, מפיק ויוצר של סדרות וסרטים דוקומנטרים ב 25 שנה האחרונות. רבים מהם קופרודוקציות. מעברות, קישון, מאיר אריאל – שיר כאב, חגיגה לעיניים, הדוקומנטריסטים, אישה של בית, שישה ימים ביוני ועוד.
אשר ביטנסקי
הקמת קרנות השקעה ייעודיות להפקה דוקומנטרית בישראל ובחו״ל. כפעיל בטכנולוגיות מוזיקה הייתי שותף לTech Grammy, לאחרונה הייתי שותף בחברה שנמכרה לSpotify. הסטת תקציבים של גופים פילנתרופיים לטובת יצירה דוקומנטרית. פיתוח ערוצים חדשים בעיקר ערוצי אינטרנט מניבים. הגדלת העניין של כלל הציבור בעולם הסרטים הדוקומנטריים.
אשר ביטנסקי, מפיק ומנהל אולפני, בעלים של חברת הפקות, בעל נסיון בהפקה דוקומנטרית בינלאומית, בעיקר סרטים עם אחינועם ניני הידועה בחו״ל כNoa.
דנה נאור הכהן
אני מאמינה שהפורום צריך כלפי חוץ – לעבוד בשמירה על הנאותות הפקה מול הקרנות, לדרוש דווקא עכשיו מהמדינה תקציבי עידוד יצירה לשמור על הנאותות ההפקה שנשחקת ולעבוד על שיתופי פעולה בין אסכולות – עלילתי-אנימציה, ולפתח את עולמות הדוקו לילדים ונוער וחשיפה של סרטים דוקומנטריים במערכת החינוך, ולקהילות מגוונות ובנייה של תשתית שיווקית לסרטים "ישנים". כמו כן, אנחנו צריכים בעבודה פנימית של הקהילה שלנו – לבסס את שיטת העבודה וליצור אסכולה משפטית לטובת הקהילה היוצרת בתחומי הריליס, ההתחקיר והשימוש בארכיונים והפייר יוז כדי שנוכל להמשיך ליצור באופן טוב ומוגן יותר.
דנה נאור הכהן, במאית ומפיקה דוקומנטרי ועלילתי, פרוייקטים בבימוי: מלכת ירושלים, הילד מברסלב. פרוייקטים בהפקה: שמנה, הרצח מקולנוע צפון, נקודת מפנה, דור הויי פי, דבורה עומר, עושים לביתנו, השריקה של התנועה.
חגית בן יעקב
אני מאמינה בקולנוע דוקומנטרי ויותר מכך, אני מאמינה ביוצרים דוקומנטרים. בשנה חצי האחרונות לקחת על עצמי את תפקיד יו"ר הפורום, לא לגמרי בכוונה ובטח מבלי לדעת במה התפקיד כרוך, בהתחלה בשותפות ובהמשך לבד. גיליתי עולם מרתק שבו אפשר להשפיע ולשנות, לא רק בהפגנות או מול משרדי הממשלה, אלא גם בדברים הקטנים. ביצירת קהילה פעילה של יוצרים, בדיאלוג עם ההנהלה ועם יוצרים שרוצים לתרום ומציעים עזרה, בהיכרות עם כל כך הרבה אנשים חדשים שלימדו אותי איזו בחירה מדהימה לחיים זה המקצוע הזה, עד כמה השותפים לדרך הם הטובים ביותר וכמה זה מספק לעבוד בשביל מטרה שמאמינים בה ולדעת שיש מאחוריך כפר שלם. אני מקווה שהצלחנו בשנה וחצי האחרונות לרענן קצת את המוכר והידוע, לחגוג את היצירה, להיות רציניים ומצחיקים, לעשות מהלכים חשובים ולקדם את הז'אנר הדוקומנטרי ואת היוצרים איפה שרק אפשר. אני רוצה להמשיך, הדרך ארוכה ורק התחלתי, יש ממשלה חדשה והרבה עבודה לפנינו. אני פונה אליכם ומבקשת שתבחרו בי, הפעם לא בחסד אלא בזכות ותנו לי להמשיך ולקדם מהלכים. הצטרפו אלי, צריך שותפים טובים לדרך הזאת.
חגית בן יעקב, תחקירנית ארכיונים למעלה מעשרים שנה, אשת תוכן ופיצוח. מתחביבי לצלול לערימות אינסופיות של חומרים ארכיונים ולחלץ מהם סיפור קולנועי. כמה תחקירים מהשנים האחרונות: ימי בגין, המעברות, הנערים, The Angel, גברת G, שיעור מולדת, שנאת מוות, ירוסלם, 60 ימים של טלטלה, "העברים" – אבות ישורון, אברהם סוצקבר, שבזי, דוד פוגל, מרים ילן שטקליס, ז'קלין כהנוב, נפילתה ועלייתה של המחתרת היהודית ועוד רבים.
טל ברדה
שמי טל ברדה ואני במאית ומפיקת סרטים וסדרות תיעודיים למעלה מעשור. מאז שאני זוכרת את עצמי אני מ-א-ו-ה-ב-ת באנשים, בסיפורים שלהם ובכוח של קולנוע תיעודי לקחת את האנשים והסיפורים וליצר אומנות מעוררת השראה, שנוגעת באנשים ומשנה סדרי עולם קטנים כגדולים. הפרויקטים שלי נתמכו ונתמכים ע״י ערוץ 8, יס, כאן, קשת ורשת, אך רבים מהם, הם דם שיתופי פעולה עם גופים רבים בחו״ל ביניהם BBC, ARTE, ZDF, SWR, IKON, CBC. אני מאמינה שלסיפורים שלנו כאן יש פוטנציאל בינלאומי לגעת באנשים בכל העולם ובאפשרות האדירה לייצר שיתופי פעולה עם גופי שידור, קרנות ויוצרים במדינות רבות בעולם .מהנסיון שצברתי בשנים האחרונות עם פרוייקטים שהופקו בקו פרודוקציות, נמכרו והופצו במקומות רבים בעולם, מעניין אותי להתעסק ולהלחם על תקציבים ופתרונות להפצה ושיווק הסרטים של חברי הפורום. כולנו עובדים כל כך קשה לעשות את הסרטים שלנו ומגיעים לקו הסיום עם הלשון בחוץ והראש בקושי מעל המים. אבל כאן בדיוק מתחילים החיים של הסרטים שלנו – זה הרגע שיש לנו מוצר ביד ואנחנו רוצים שכמה שיותר אנשים יראו אותו ויתרגשו ממנו. חשוב לי לפתח ולקדם את התחום הזה כדי לאפשר לסרטים שלנו אורך חיים ארוך בארץ ובחו״ל, בקהילות, פסטיבלים, מרכזי חינוך, במגזרים פרטיים וציבוריים ולייחד לזה תקציבים נפרדים. מאמצי יתמקדו לעודד שיתוף פעולה של גופים ציבוריים בשלבים הקריטיים והמשמעותיים האלה של היצירה התיעודית.בנוסף אתעמק ביצירת קשרי פעולה ונטוורקינג, כנסים מקצועיים בתחומי הפצה, קו פרודוקציות ועוד.
טל ברדה, במאית ומפיקה דקומנטרית (הממשלכה המופלאה של פאפא אלייב, במרחק פעימה, משפחה בטרנס, מאה מיליון צפיות).
יואב לשם
העולם משתנה לנו מול העיניים ובתוכו כמובן גם השוק הדוקומנטרי המקומי – עולמנו הצנוע, אני מאמין שצריך לעשות התאמות למציאות החדשה ,בכל הנוגע ליחסי העבודה עם הערוצים השונים, התמודדות עם כניסת הפלטפורמות, דיון מעמיק בנוגע לזכויות והפצה וכן קידום שותפויות והכנסת משקיעים חדשים ליצירה.
יואב לשם, מפיק, בעלים ביונד קריאטיב, פרויקטים שהפקתי: ליגה ', סטוריז, מלחמה ללא שם, אולמרט ועוד.
יואב שמיר
הייתי חבר הנהלה בפעם הראשונה השנה ואני מעוניין להמשיך כמה מהלכים שהתחלתי. אני חושב שהפורום צריך להגדיר לעצמו מטרות ברורות ולפעול על מנת לקדם את היצירה הדוקומנטרית ורווחתם של היוצרים הדוקומנטריים. התחלתי לקדם יוזמה שבה הפורום יפעל כגוף הפצה עבור היוצרים- כרגע יוצרים רבים מתקשים להביא את סרטיהם לקהל רחב בהרצאות, הקרנות סגורות וכו׳, לפורום יש יכולת להקים זרוע הפצה לרווחת החברים. המצב בקרנות כרגע הוא מזעזע- בערך 3% מאלו שמגישים מקבלים קרן. יותר מ80% מהיוצרים שמקבלים קרן יזכו לתמיכה רק בסרט אחד במשך 5 שנים, 30% מהבקשות שזכו לתמיכה הן לפרויקטים שקיבלו דירוג נמוך מהלקטורים. הקרנות עובדות על פי שיטת ניקוד שמקפחת יוצרים ותיקים, מידי שנה הקרנות נלחמות על תקציב אל מול הקרנות האחרות עובדה שמשתקת אותן לחודשיים בשנה וגוזלת כספים יקרי שהולכים לתקורות ולא ליוצרים. צריך מהפך בשיטת הקרנות. מועצת הקולנוע לא מתפקדת, הרשות השנייה לא מתפקדת. ישנן בעיות רגולציה קשות, נטפליקס לא משקיעה בהפקות ישראליות (באירופה היא מחויבת להשקיע על פי חוק). מצבם של יוצרי הסרטים העצמאיים התדרדר בשנים האחרונות. ישנם מאבקים רבים שהפורום צריך לנהל וכרגע הפורום עוסק ביותר מידי דברים במקביל. אני בעד לשנות את פורמאט תחרות הפורום הדוקומנטרי, התחרות מהווה ביזבוז של משאבים יקרים. הפורום צריך להתרכז בלהיות ״לובי״ ליצירה הדוקומנטרית שיחזק את מעמדה, וישפר את ריווחתם של היוצרים. כחבר הנהלה הייתי שמח להפוך את הפורום לגוף שיחזיר את הכוח לידי היוצרים, ויהפוך לגוף שיפעל בשקיפות מלאה מול החברים בו.
יואב שמיר, במאי, מפיק וצלם של סרטים תיעודיים. בין השאר ביימתי את ״מחסומים״, ״השמצה״, ״פליפ״ ועוד. סרטי החדש ״המקצוע: נביא״ ישתתף בדוק אביב הקרוב.
לוי זיני
הייתי בעבר חבר הנהלת הפורום, במשך חמש שנים, ולאור המצב, אני מעוניין לתרום מנסיוני הרב והרחב כדי להצטרף בשנית לשורות המאבק. בשנים האחרונות מתנהל כרסום מתמיד בתקציבים ובתנאים של העולם הקולנוע הדוקומנטרי הטלווזיוני והעצמאי. כולנו, מפיקים ויוצרים כאחד, חשים את האיום התמידי המרחף מעלינו לקיצוץ תקציבים והורדת מעמדם של היוצרים והיוצרות. אני רואה דחיפות במאבק בנושאים הרגולטיביים המחייבים את גופי השידור להשקיע ביצירה ישראלית מקורית ולא פחות מכך, החלת הרלוגלציה גם על פלטפורמות התוכן החדשות.
לוי זיני, במאי ומפיק דוקומנטרי עם למעלה מארבעים שנות יצירה. "ימי בגין", "ירוסלם", "הרבה גוונים לשחור", "דב'א – סיפורו של גיבור מקומי", "שער האירו", "הכותל בידינו", "אנאפאזה", "רק כך אני יכול לראות" ועוד.
ליאורה עמיר ברמץ
עידוד ההשקעה ביצירה הדוקומנטרית, עידוד ההשקעה בסרטים בודדים , נראה כי לגופי השידור כעת יש העדפה לסדרות ארוכות. עידוד סרטים חברתיים כלכליים פוליטיים ישראלים (האם היוצר כיום מאולץ לחשוב באופן שיווקי. האם הקרנות מעדיפות הפקות שפניהן לחו"ל?) העלאת שכר בימאים. עידוד יוצרים צעירים, מציאת פלטפורמות נוספות להקרנת היצירות הדוקומנטריות חוץ מסינמטקים ופסטיבלים. יצירת קשר עם הקהל ליצירות דוקומנטריות. בדיקת הקרדיט הרץ בסדרות וסרטי תעודה שאינו מכבד את היוצרים מעבר לבימאי הראשי העורך והצלם וחברת ההפקה.
ליאורה עמיר ברמץ, בימאית סרטי תעודה, פרויקטים שביימתי: סדרה "לוחם 566 אלי כהן" תאגיד . הסרט "מי רצח את אבא" – רשות השידור ועוד סרטים. עורכת תוכן בסדרות, לשעבר עורכת ובימאית מבט שני הערוץ הראשון.
עדי עדואן
הייצוג הערבי בפורומים ובאיגודים המקצועיים לוקה בחיסרון ואין כמעט ייצוג ליוצרים ערבים שלא מהזרם המרכזי. לכן מן הראוי שגם קולם של יוצרים אלה יישמע בכדי לקבל הזדמנויות שוות. ההתמודדות להנהלת פורום הקולנוע הדוקומנטרי בא בכדי לקדם את העשייה הטלוויזיונית, קולנועית הערבית בארץ ולהילחם על עתיד הקולנוע העצמאי והיוצרים העצמאיים.
עדי עדואן, תסריטאי, במאי ומפיק. פרוייקטים שיצרתי: להגשים את החלום, מקום בקצה העולם, חוראני, ערבאני, תנטוס, ארוס, התנגשות הציווליזציות.
עידית אברהמי
המטרה המרכזית שלי בהצטרפות להנהלת הפורום היא לדאוג למעמד במאיות ובמאי הדוקו בישראל. למרות שישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת דוקו עם עשרות סרטים וסדרות בשנה, כולנו יודעים שבמאי דוקו לא יכולים להתפרנס מעשיית סרטים בלבד. כולנו יודעים שבמאי דוקו יתאבד על הסרט שלו ויעבוד עליו ללא תשלום במשך שנים. כולנו יודעים שבמאי הדוקו יעבוד בחמישה פרויקטים במקביל רק כדי להצליח לסגור את החודש. כולנו יודעים שבסרט דוקומנטרי כולם יקבלו שכר והבמאי יקבל אחרון. ובמיוחד על רקע המשבר הכלכלי והקורונה, קיים חשש לעוד קיצוצים בתקציבי הסרטים והקרנות, וכפועל יוצא גם בשכר הבמאים. אני מבקשת להצטרף להנהלת הפורום כדי לקדם את מעמד הבמאים בישראל. פעלתי כך בשנה וחצי האחרונות בהנהלת איגוד הבמאיות והבמאים וכעת אני מבקשת להמשיך בכך בפורום היוצרים הדוקומנטריים, שהוא הבית הטבעי בשבילי. אני חושבת שמתפקידנו כיוצרי דוקו גם לדאוג לעתיד שלנו, מול הגופים המשדרים וקרנות הקולנוע. אם אצטרף להנהלת הפורום אבקש לקדם את מעמד ושכר הבמאים וכמו כן להמשיך ולקדם את קהילת דוקו באירועים מיוחדים, כנסים והקרנות דוגמת הכנס השנתי של הפורום. אני חושבת שפעם בכמה שנים אנו נדרשים להתגייס ולסייע לשאר הבמאיות ובמאים ולהתנדב לפורום היוצרים. זו תעשייה קטנה וכולם מכיר את כולם ואני חושבת שבכוחנו להביא שינוי גם במעמד שלנו כמו השינוי שאנו מבקשים לעשות בסרטים הדוקומנטריים שאנחנו מביימים.
עידית אברהמי, במאית ויוצרת סרטים וסדרות דוקומנטריות. בימים אלה עובדת יחד עם נועם שיזף והמפיקה הילה מדליה על סרט דוקומנטרי באורך מלא על ההיסטוריה של חברון, שמיועד לשידור בערוץ 8 ובתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה. הסרט הוא הפקה משותפת עם הטלוויזיה הצרפתית וגופים נוספים בעולם. ב-2019 ביימה את סרט הדוקו הקצר ״חטיפה ממוסדת״ שהוקרן בבביאנלה לאמנות בונציה ועסק בפרשת חטיפת ילדי תימן. ביימה סרטים וסדרות דוקומנטריות בהם, ״מי ירה בילדי הברנוער״ (״קשת״, 2018), ״סיפורי בדים״ (״יס דוקו, 2016), ״סלפיז״ (הוט, 2014), ״העיתונאים״ (יס דוקו 2012, דוקאביב), ״השחקנים נגד הקהל״ (יס דוקו, 2009, פסטיבל חיפה) ו״חילמי שושא מת מעצמו״ (יס דוקו 2006). סיימה לימודי קולנוע וטלוויזיה בבי״ס ״סם שפיגל״, שם מלמדת בשנים האחרונות בימוי דוקומנטרי. משמשת בשנה וחצי האחרונות כחברת הנהלה באיגוד הבמאיות והבמאים.
קרין קיינר
הפורום חשוב לי כיוצרת דוקו הוא הבית האמיתי שלנו! וכחברת הנהלה קידמתי את הפורום במדיה הדיגיטלית בכל הפלטפורמות, נכחתי בישיבות בוועדת הכלכלה בכנסת והייתי שותפה ויוזמת למאבקים הקשים אשר לא מרפים מסף ביתנו (כמו שאומרים) מהתאגיד דרך פרטנר וסלקום, הערוצים הייעודיים ועד המאבק הקשה העומד לפנינו במועצת הקולנוע המתדלדלת. אנחנו לא יכולים להוריד את היד מהדופק, הזמנים אומנם משתנים ועולם הדוקו היברידי, משתנה ומתפתח אבל המאבקים רק גדלים. אין ספק שיותר מהכול אני מרגישה שאת עיקר עבודתי אני עושה כנציגת הפורום באקדמיה. התנדבתי להיות חברת ועדה בטקס פרסי הטלוויזיה והשנה אני מקווה לעמוד בראשה! וביחד עם חברי לועדה, יצרנו קטגוריות חדשות בכדי להגן על האינטרסים של הדוקו הקלאסי – סוגה עלית. נלחמתי כדי להוציא סדרות כמו 'אבודים' שהתחרתה במשך 6 שנים בקטגוריה של סדרת תעודה, והעברתי אותה לקטגוריה חדשה בשם עובדתית. למעשה יצרנו קטגוריה חדשה, נפרדת לכל סדרות הרייטינג (המתמחים, בייבי בום שעליה היה מאבק עיקש להוציאה מהתעודה) והאמת לדעתי יש לכולן מקום! זה נהדר שהדוקו מצליח לתפוס נתח נכבד מתרבות הרייטינג. בשנה שעברה הצלחתי להוסיף 4 קטגוריות חדשות שהן בהחלט ניצחון חדש לעולמנו הקטן. 1. סדרות רשת 2. במאי /יוצר בסדרת תעודה 3. צלם בסדרות תעודה 4. עורך בסדרות תעודה שזה לא יסולא מפז. והשנה הוספתי עוד שתי קטגוריות אישיות הקלטה / סאונד , וקטגוריה שהיא הכי קרובה לליבי פרס על תחקיר. ובנוסף הצלחתי להוזיל את התשלום לסרט הדוקו בפרסי אופיר. אני מרגישה חלק אינטגרלי מהנהלת הפורום ,ממערכת שקמה ופועלת ונלחמת למען המקום שלנו בארץ. ועכשיו נבחרו שרים חדשים, כחלק מועדת תיק תקשורת בהנהלה, זה הזמן לסדר את מועצת הקולנוע ולשים רגולציה על השחקנים שאינם חדשים בכלל סלקום , פרטנר וגם נטפליקס וחבריהם! בייחוד עכשיו שכולנו מחפשים עוד פרנסה. אסור להתעייף חייבים להרים ראש, לא לוותר ולהמשיך! וכאן המקום שלנו להשפיע על המערכת מבפנים וגם על יוצרים צעירים בתחילת דרכם.
קרין קיינר, יוצרת, במאית, מפיקה ותסריטאית סרטי דוקו וסדרות טלוויזיה עטורת פרסים. סרטי הוקרנו ושודרו בכל רחבי העולם. בין סרטי 'החוף נפרד' 2019 התחרות הרשמית 'דוקאביב 2019', זוכה פרס חביב הקהל'DOC NYC 2019' KRAKOV FILM FESTIVAL 2020 ועוד. 'משנה מסלול' שידורי קשת 2018, 'סקייט אוף מיינד' 2010 זוכה פסטיבל ירושלים 2010, בחירת הקהל פסטיבל לוס אנג'לס 2011 , 'רוח דרומית בחוף הילטון' פסטיבל הוטדוקס 2006 בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה, תואר ראשון ושני במגמת הפקה ותסריטאות באוניברסיטת ת"א. מרצה בכירה לקולנוע ומנחה פרויקט גמר במחלקה לתקשורת חזותית במכון הטכנולוגי בחולון H.i.T . חברת הנהלת פורום היוצרים הדוקומנטריים והאקדמיה לקולנוע וטלוויזיה, עיתונאית ספורט ותרבות. ביננו הכל זה רק תארים בסופו של דבר יש לי ולכולנו כאן את הצורך לספר סיפורים יוצאי דופן לעולם וזה התפקיד שלנו כאן!