המועמדים והמועמדות להנהלת הפורום 2019
אבנר פיינגלרנט
שלושה נושאים מרכזיים במסגרת הנהלת פורום היוצרים מעבר למאבק הפוליטי על המשך וחיזוק חופש היצירה התיעודית בארץ ותמיכת גופי השידור והקרנות:
1. קידום תהליכי הפצה של הסרט התיעודי דרך הקמת גילדה המקושרת לפורום ועל ידי כך ליצור מערכת הפצה מסחרית לסרט התיעודי.
2. דיון ושיח סביב היצירה התיעודית שיעז להרחיב את גבולות היצירה ויקבע אג׳נדה לקרנות וגופי שידור ולא רק ירצה אותם.
3. טיפוח וקידום יצירה תיעודית שאינה מסחרית המבטאת רוח חופשיה – זה דבר אבסטרקטי אמנם אבל זו קביעת עמדה שמרחיה את השדה התיעודי מקדם תפיסה אמנותי עמוקה ומעמיקה ומביא את הקולנוע לקהלים חדשים.
אייל דץ
ההחלטה להגיש את מועמדותי להנהלת פורום היוצרים הדוקומנטריים התקבלה אצלי לאחר ששמעתי את נאומה של דורית ענבר בטקס הקולנוע הדוקומנטרי 2018. הבנתי שלמרות תחושת האופוריה וההצלחה של תעשיית הדוקו המקומית גם היא נמצאת תחת מכבש לחצים כלכלי ופוליטי ועלולה להיפגע קשות בשנים הקרובות. כמי שהקים בעבר את ועד עובדי טיים אאוט ומחזיק בהשקפת עולם סוציאל דמוקרטית ברור לי שהדרך היחידה להיאבק בלחצים וקיצוצים אלו היא באמצעות התאגדות וחיבור של יוצרי הדוקו הישראלי יחד עם עמיתנו מאיגודי הבמאים, התסריטאים, המפיקים ועוד. המטרה שלי כחבר הנהלה תהיה לא רק להיאבק עבור תקציבים ועבור השקעות תוכן של גופי השידור, ברצוני לחזק את תחושת השייכות של חברי הפורום, לדאוג להם להטבות, אירועים ובעיקר לתחושת גאווה. חלק חשוב מהאג'נדה שלי היא שילוב של יוצרי דוקו צעירים וסיוע להם בדרכם בתעשייה הלא פשוטה הזאת.
אילן יגודה
בשנים האחרונות יש פגיעה אנושה במעמדו של הסרט הדוקומנטרי הבודד לטובת סדרות בכל הערוצים המשדרים. הדבר מקומם במיוחד ב'כאן', הערוץ הציבורי שהיה אמור להיות הכתובת לסרטים אלו.
לאחרונה נודע לנו כי הערוץ הציבורי שינה את התמהיל בתחום הדוקומנטרי מ- 50% סדרות ו- 50% סרטים ל- 80% סדרות ורק 20% סרטים.
למי שאינו זוכר, כשבוטלו הפקות הרשות השנייה נקבע כי הערוץ הציבורי לכשיפתח יהווה בית חילופי להפקות אלה. והנה לא רק שה'כאן' לא עומד ביעודו כערוץ ציבורי בתחום הסרטים הבודדים, הוא גם לא ממלא את תפקידו כתחליף לחור שנוצר עם ביטול הפקות הרשות השניה.
במצב כזה קשה עד בלתי אפשרי לביים ולהפיק סרטים בודדים שאינם פונים למכנה הרחב ביותר, סרטים בעלי אמירה אמנותית ייחודית ,ניסיוניים, חדשניים.
התמסחרות שוק התקשורת, כניסת סלקום ופרטנר שסוגיית מחויבותם ליצירה המקורית לא הוסדרה עד היום, והנטייה להפחית ברגולציה לכל שאר הערוצים בשל כך, רק מרעים את מצבנו בתחום הסרט הבודד.
בתפקידי כחבר הנהלה לקחתי חלק במאבקים מול הגופים הרגולטורים וניסיתי לתרום כמיטב יכולתי לשמירת מעמדו של הסרט הדוקומנטרי בגופים אלו ובערוצי השידור השונים, וארצה להמשיך לעשות כן.
ארצה לסייע להפוך את האפשרות ליצור סרטים דוקומנטריים לנגישה, כפי שהייתה בעבר, לכלל היוצרים והעוסקים בתחום.
אבקש לקדם יצירת מעמד מיוחד לסרטים דוקומנטריים אמנותיים, מחדשים ומאתגרים בקרנות, ללא תלות בגורמי שידור שעניינם המרכזי הוא רייטינג.
ארצה לקדם בקרנות ובגופי השידור את מעמדם של הפיצ'רים הדוקומנטריים.
כמו כן ארצה לפעול ליצירת סולידריות ודיאלוג בין החברים בפורום היוצרים.
איציק לרנר
חברי היוצרים,
מספר חברים בקשו ממני להעמיד את מועמדותי להנהלה והסכמתי ברצון ובשמחה לשוב להנהלה. במשך השנים אני יוצר ופועל הרחק מת"א בדגש על עשייה מתוך ועל הפריפריה.
אבל גם לייצג את האינטרסים של כלל היוצרים.
במהלך השנים נרתמתי במספר מקטעים חשובים במאבק הישרדותנו כיוצרים. זה התחיל במאבק גדול לפני שנים בו היה ניסיון שכמעט צלח, להעלים את תקציב הרשות השנייה, אז הובלתי את המאבק יחד עם יוצרים נוספים מול מלתעות משרד האוצר, הצלחנו להשאיר את הפקות הרשות השנייה שהיו פעם פת לחמנו, לצערי היום נגנז התקציב לחלוטין, הייתי שמח להוביל ולהשיב את תקציב ההפקות של הרשות השנייה כפי שהרגולטור קבע.
מאבק נוסף שהייתי פעיל בו היה ההליכה עד בג"ץ להשיב את תקציב רשות השידור.
האני מאמין שלי בפעילות הנהלת הפורום- בין השאר: הפיכת התאגיד לביתנו היותר טבעי. לקיים שיח ישיר, ועניני, מול גופי השידור למיניהם על האינטרסים שלנו, וליצור שקיפות מוחלטת עם הקרנות.
אני חושב שבשנים האחרונות נוצרה תכונה מחממת לב, מקרינים את הסרטים שלנו לא רק בסינמטקים, ולכן יש מקום להרחיב את היריעה ולמסד מהלך רחב בו הסרטים שלנו יוקרנו גם בבתי קולנוע ובמקומות שונים בארץ.
בעיני היוצר הדוקומנטארי בישראל הוא שליח מוסרי ללא מנדט ציבורי המגיב לנושאים אשר בחלקם אינם בסדר היום ותפקידו לייצר שיח מרתק, בחיפוש אחר האמת בכדי להגביר את התודעה והתובנה הישראלית והאוניברסאלית ועל הדרך להשפיע ולתקן מציאות מעוותת, אני יודע שזה אפשרי.
בשנים האחרונות יצרתי 5 סדרות תיעודיות ואחת בישורת האחרונה: שיעור בעקשנות, כן המפקדת, דם קדוש, שליחי האל, מגידו ושומרי המחסומים.
לימדתי דורות של קולנוענים צעירים במספר מכללות, מכללת ספיר, הדסה, אריאל, וטייבה. אני גר בגן יבנה, חי, ונושם וכשצריך בועט חזק למען עשייה דוקומנטארית חשובה ונועזת וזהו.
ושיהיה לנו בריאות והמשך עשייה פורייה.
אלון לוי
לאחר שנה פורה, מאומצת ומלמדת מאוד של חברות בהנהלת הפורום, במהלכה התמקדתי בבנייה מחדש של אתר האינטרנט של הפורום, במיתוג, בסדנת טריילרים ועוד – אני מגיש את מועמדתי לחברות בהנהלת הפורום לשנה הבאה. מלבד העיסוק השוטף בענייני הליבה של הפורום, הייתי מעוניין להתמקד בקדנציה הבאה ביצירת "דוח השקיפות" – איסוף, בדיקה וניתוח של נתונים על התחום הדוקומנטרי והעוסקים בו בישראל (ברוח הדו"ח של IDA שאפשר לקרוא כאן: https://www.documentary.org/advocacy/state-documentary-field-2018-survey-documentary-professionals) אני מאמין שדו"ח כזה יאפשר בסיס איתן לכל מהלך משמעותי שהפורום, בתוך קהילת היוצרים ומחוצה לה, ירצה לקחת. שאלות רבות על מצב התחום והעוסקים בו, שכרגע אינן זמינות ואינן מאפשרות דיון ענייני. בנוסף, אשמח להמשיך לפעול להרחבת מעגלי החשיפה לקולנוע דוקומנטרי ישראלי – באמצעות פיתוח, קידום ומחשבה על שימוש טוב יותר בפלטפורמות הקיימות ומחשבה על חדשות.
ארי דוידוביץ'
אחרי שנה ראשונה כחבר פעיל בהנהלת הפורום וכחבר צוות חזון של ההנהלה, הייתי רוצה להמשיך את העשייה שבה התחלתי במסגרת זו. השנה, אני מודאג אף יותר מעתיד היצירה המקורית בישראל, ומעוניין להמשיך לקחת חלק פעיל במאבק על מקומה בקרב מקבלי ההחלטות ברשויות השונות, בגופי השידור וגם בקרב על הצופים ובהשפעה על עולמם התרבותי. מעבר לצוק העיתים, הייתי רוצה להמשיך ולקדם פרויקטים שבהם עסקתי, כמו הפצת התכנים שלנו לקהלים חדשים ומגוונים, בין השאר ביוזמה לשת״פ ייחודי עם צה״ל, קידום הכנס השנתי ואירועי הפורום, סיוע והכוונה ליוצרי דוקו צעירים כוותיקים, וקידום מעמדנו על המפה התרבותית המאתגרת של ישראל בעת הזו.
אריאל מירוז
שמי אריאל מירוז, ואני מעוניין להגיש את מועמדותי להנהלת פורום היוצרים הדוקומנטריים.
מאחורי שנים רבות של עשייה בתחום האמנות, הקולנוע והטלוויזיה בארץ: אני בעל תואר ראשון מהאקדמיה לאמנות בצלאל", וסרטי וידיאו ארט שלי זכו בפרסים והוצגו בניו יורק, ברלין, בייג'ין, פסטיבל הקולנוע של ירושלים ועוד. אני בעל תואר שני בקולנוע וטלוויזיה מאוניברסיטת ת"א, מפיק ומנהל צוותי צילום בערוצי הטלוויזיה ומרצה לקולנוע במוסדות להשכלה גבוהה מזה עשר שנים. כיום אני מלמד קולנוע דוקומנטרי באוניברסיטת אריאל, וכן ב"שנקר" וב"מכללה האקדמית כנרת".
בשנת 2017 היה מועמד סרטי הדוקומנטרי "שמעון המלך" בתחרות פורום היוצרים הדוקומנטריים, וכיום אני נמצא בהפקה של סרט דוקומנטרי על מחלת המאניה דפרסיה, וכן עובד על סרט המשך ל"שמעון המלך".
כיוצר ומרצה בתחום הקולנוע הדוקומנטרי, אני מעוניין לתרום לקידום היצירה הדוקומנטרית בארץ ולהיות שותף פעיל בהנהלת פורום היוצרים.
נושאים מרכזיים הנראים לי חשובים לקידום במסגרת חברותי בהנהלת הפורום הם:
א. בדיקה וגיוס מקורות מימון נוספים לסרטים דוקומנטריים בארץ על מנת להרחיב את מעגל היוצרים ולאפשר יצירת סרטים נוספים.
ב. בדיקה מחדש של תהליכי נאותות הפקה שינוי ושיפור מעמדם של בימאי הסרטים – הדוקומנטריים, המקבלים היום 10% בלבד מנתח תקציב ההפקה.
ג. סיוע בקידום ובאוצרות סרטים דוקומנטריים באקדמיה, במוסדות תרבות ובפריפריה.
גיא הודס
אני רואה בפורום את הבית הטבעי עבור יוצרים בכלל ויוצרים צעירים בפרט. בשנה האחרונה הייתי מעורב בהפצתם של מספר סרטים, בין היתר באמצעות תכניות חינוכיות של משרדי החינוך, התרבות והספורט. לצערי, נתקלתי לא פעם במקרים בהם יוצרים נאלצו להסתפק בתקציבים זעומים עבור הקרנות, בעוד חבריהם יוצרי סרטים עלילתיים, נהנים מסבסוד בהיקף רחב יותר. המצב כיום מאפשר לוועדות יועצים לקבוע את תעריפי המחירים המקסימליים למופע כשליוצרים כמעט ואין דרך להשפיע עליהם. מסיבה זו חשוב בעיניי לחזק את מעמדם של הסרטים התיעודיים מול גופי התרבות השונים ולגבש תנאי סף להקרנה הכוללים בין היתר תעריפי מינימום להקרנה ותשלומים עבור נסיעות.
בנוסף, אני מאמין שצריך לחתור להגדיל את תקציבי ההפצה באמצעות הנגשת הסרטים בישובים בהם אין פעילות קולנועית סדירה. ליזום "סדרות תרבות" שונות ולפנות לשיתופי פעולה מול רשויות ומועצות מקומיות. פעולה כזו תיצור Game Changer באופן שבו יצירות תיעודיות יקבלו מימון קבוע ממקורות שעד עכשיו לא השקיעו כמעט או בכלל ויהפכו לשחקן מהותי בזירה.
זוהר וגנר
בסך הכל מהמעקב שלי מהצד נראה שהפורום מתפקד מצוין ורק צריך עוד כוחות דוחפים קדימה.
אז אני מציעה מועמדות כי נאמר לי שזה חשוב וצריך.
בכל מקרה רשמתי כאן כמה מטרות שעלו בדעתי:
הקמת בית ספר להכשרת יוצרים דוקומנטריים, הפתוח לכל מי שרוצה ידע ספציפי בתחום. (ולא מעונין בלימודי קולנוע מלאים). בית הספר יעניק ידע מעשי במקצועות הצילום העריכה והסאונד, וכן קורס בעיתונאות שיועבר על ידי גדולי העיתונאים בישראל, קורסים בכתיבה יוצרת, קורס ללימוד השפה הערבית ועוד.
ימי עיון מטעם הפורום, ליוצרים שכבר עוסקים בתחום, העוסקים בידע מעשי בלבד: סדנאות צילום, תאורה וסאונד לבמאים כדי לחסוך עלויות בימי צילום. סדנאות להפקת סרטים, סדנאות עם יוצרים דוקומנטריים מובילים מחו"ל.
חללי עבודה משותפים לבמאים שהם גם עורכים בסגנון "we work" לתקופה הממושכת של העריכה.
שינוי מנגנון שיטת ההצבעה בתחרות הקולנוע של הפורום. לא יתכן שיוצרים יתחננו לחברי פורום שיצביעו להם.
ניסיון להוריד תעריפי עורכים בקולנוע תיעודי וכן תעריפי צלמים.
חיבור בין יוצרים למנהלי בתי ספר ומכללות לשילוב יוצרים תיעודיים כמורים במערכת החינוך.
גיוס כסף פרטי ממשקיעים מקומיים לעידוד הקולנוע התיעודי.
חגית בן יעקב
השנה זכיתי להיות חלק מהנהלת הפורום הדוקומנטרי, להיות מעורבת וללמוד את המנגנונים הכלכליים והפוליטיים שעומדים מאחורי התקציבים והתמיכה.
מעל 15 שנים שאני עוסקת בתחומי התחקיר והתוכן בסרטים דוקומנטריים, בחירה מקצועית שאינה כלכלית במיוחד אבל נובעת מאהבה גדולה וסקרנות אינסופית.
אני רואה כיצד מצב הנגישות והתנאים בארכיונים השונים הולך ומתדרדר, בניגוד מוחלט ומתרחש בעולם, נוצר מצב שבו עדיף לרכוש חומר ארכיוני מרשתות זרות ולא לסמוך על הארכיונים המקומיים. השנה יצרנו קשרים וחברנו למאבקים ציבוריים שעניינם נגישות לארכיונים וחשיפת מידע ציבורי לכל. החסמים לידע ולמקורות תוכן ומקורות ויזואליים אינם מקריים. יש מאחוריהם כוונת מכוון והם חלק מרוח כללית שמבקשת לשלוט במידע ולשלוט בסיפור.
אסור לנו, מספרי הסיפורים, לא לקחת חלק במלחמה היומיומית והסיזיפית לחשיפת העבר. גישה לארכיונים היא מרכיב מהותי ביכולת לממש את חופש הביטוי ולחשוף את אינספור הסיפורים שעוד יש לספר לעין הציבורית. החומר הוויזואלי הרב שבחלקו הגדול אינו נגיש ליוצרים ובחלקו אף הולך ומתכלה בהיעדר תנאים הוא מסמך היסטורי חשוב מאין כמותו והוא גם אחת מאבני היסוד של היוצר הדוקומנטרי.
התחלנו מהלך של דיאלוג עם הארכיונים הציבוריים במטרה ליצור מחירון אחיד לשירותי ארכיון וזכויות, עשינו סדנת תחקיר שזכתה להצלחה במטרה לבסס גוף ידע מקצועי חיוני ונגיש לכל, התחלנו לחשוב על מעמד התוכן ביצירה הדוקומנטרית וכנגזרת מכך מעמד יוצרי התוכן. יש עוד עבודה רבה לפנינו ואני אשמח להמשיך ולקחת חלק בעשייה גם בשנה הבאה.
טל ברדה
שמי טל ברדה ואני במאית ומפיקת סרטים תיעודיים בעשור האחרון.
מאז שאני זוכרת את עצמי אני מאוהבת באנשים, בסיפורים שלהם ובכוח של קולנוע תיעודי לקחת את האנשים והסיפורים וליצר אומנות מעוררת השראה, שנוגעת באנשים ומשנה סדרי עולם קטנים כגדולים.
מהנסיון שצברתי בשנים האחרונות כמפיקה ובמאית של פרוייקטיםדקומטריים שהופקו בקו פרודוקציות, נמכרו והופצו במקומות רבים בעולם, מעניין אותי להתעסק ולהלחם על תקציבים ופתרונות להפצה ושיווק הסרטים של חברי הפורום בעולם. כולנו עובדים כל כך קשה לעשות את הסרטים שלנו ומגיעים לקו הסיום עם הלשון בחוץ והראש בקושי מעל המים. אבל כאן בדיוק מתחילים החיים של הסרטים שלנו – זה הרגע שיש לנו מוצר ביד ואנחנו רוצים שכמה שיותר אנשים יראו אותו ויתרגשו ממנו. חשוב לי לפתח ולקדם את התחום הזה כדי לאפשר לסרטים שלנו אורך חיים ארוך בארץ ובחו״ל, בקהילות, פסטיבלים, מרכזי חינוך, במגזרים פרטיים וציבוריים ולייחד לזה תקציבים נפרדים. מאמצי יתמקדו לעודד שיתוף פעולה של גופים ציבוריים בינלאומיים בשלבים הקריטיים והמשמעותיים האלה של היצירה התיעודית.
יואב שמיר
אני יוצר סרטים תיעודיים החל משנת 2001. עבדתי עם כל גופי השידור והקרנות בארץ ועם גורמים שונים בעולם.
הרבה זמן נמנעתי מלהגיש מעומדות להנהלת הפורום מסיבות שונות, אבל נראה לי שהגיע הזמן להיות פעיל יותר.
שוק התקשורת משתנה במהירות והייתי רוצה לעזור ולהיות מעורב בלשמור ולהגן על ״שמורת הטבע״ של הסרטים התיעודיים.
יש פלטפורמות חדשות שמחליפות את אלו הקיימות. באירופה נטפליקס מחויבת להשקיע ביצירה מקומית על פי רגולציה של האיחוד האירופי, ישראל יוצרת תוכן איכותי רב גם בתחום הדוקו, והייתי רוצה לנסות לקדם מהלך שבו על פי חוק פלטפורמות כמו נטפלקיס, או Apple יהיו מחויבים להשקיע ביצירה מקומית. יוצרים רבים נתקלים בבעיה להשיג כסף ראשוני, מהיר, לצורך בדיקות היתכנות לסרטים שונים. כיום המצב הוא שמצפים מהיוצר להשקעה עצמית די גדולה לפני שהוא יכול לקבל תקציב הפקה או אפילו פיתוח, הייתי רוצה לקדם קרן עצמאית, אולי אפילו דרך הפורום שתאפשר תגובה מיידית וקבלת סיוע מהיר לפרויקטים שהזמן משחק בהם תפקיד.
במידה ואבחר אלו חלק מהמהלכים שהייתי רוצה להיות מעורב בהם, וכמו כן לתרום מניסיוני והכרותי את תחום הדוקו בארץ ובעולם.
יסמין קיני
בשלוש השנים בהן הייתי חברת הנהלה (בין 2015 ל 2017) שמחתי להיות חלק מהמאבקים החשובים לשמירת חלקה של היצירה הדוקומנטרית בתקציבים המשתנים של גופי השידור והקרנות, למחויבות של תאגיד השידור הציבורי ליצירה דוקומנטרית על המסך וכתורם משמעותי לתחרות השנתית של הפורום וכמובן לקידום נשים בתחום. בשנה הקרובה אשמח להמשיך לקחת חלק ומהשקיע מזמני וממרצי בקידום יוצרים ויוצרות אל מול עולם תוכן משתנה, ובשיפור התמורה וההטבות שהיוצרים מקבלים.
מיכל ויץ
ב- 10 השנים האחרונות גדלתי לתוך עולם העשייה הדוקומנטרית, למדתי המון, צברתי ניסיון במקומות שונים וחשובים. הפקתי את ערוץ 8, עבדתי בקרן רבינוביץ', ניהלתי הפצה, הפקתי בחברות הפקה וכעת אני עצמאית, מביימת ומפיקה.
אני חושבת שליצירה הדוקומנטרית יש כוח עצום ולקולנוע הדוקומנטרי הישראלי חשיבות עליונה.
היצירה הדוקומנטרית היא קשה ודורשת הרבה מאוד אמונה ואהבת אדם ופה בישראל, היוצרים לצערי לא רק נאבקים מול הררי החומר גלם בחדר עריכה, אלא גם בגופים ובמוסדות השונים, בתנאים, בתקציבים, ברגולציה ובאנשים כוחניים.
אני לא בן אדם שמוכן לקבל 'לא' כתשובה, הלב שלי נמצא היכן שהצדק מתקיים ואני מאמינה שאפשר לשנות.
הייתי שמחה לפעול וליצור ליוצרים קרקע נוחה יותר ליצירה שלהם, למזער קשיים ולאפשר להם פשוט לעשות את הסרטים החשובים שלהם.
הייתי במשך שלוש שנים חברת הנהלה והספקתי להוביל כמה שינויים בתחום הקרנות הציבוריות ומועצת הקולנוע, אשמח להמשיך את המהלכים שאני מטפלת בהם בשנתיים שחלפו ולהגיע להישגים חדשים, מתוך הניסיון וההכרות שלי עם גורמים אלו.
קרין קיינר
ארבע שנים שאני מתנדבת בפורום ולא מתוך היותי חברת הנהלה. בשנתיים האחרונות הייתי חברת הנהלה לכל דבר. קידמתי את הפורום במדיה הדיגיטלית בכל הפלטפורמות, נכחתי בישיבות בועדת הכלכלה בכנסת והייתי שותפה ויוזמת למאבקים הקשים אשר לא מרפים מסף ביתנו (כמו שאומרים) מהתאגיד דרך פרטנר וסלקום, הערוצים הייעודיים ועד המאבק הקשה העומד לפנינו במועצת הקולנוע המתדלדלת. אנחנו לא יכולים להוריד את היד מהדופק, הזמנים אומנם משתנים ועולם הדוקו היברידי, משתנה ומתפתח אבל המאבקים רק גדלים. אין ספק שיותר מהכל אני מרגישה שאת עיקר עבודתי אני עושה כנציגת הפורום באקדמיה. התנדבתי להיות חברת ועדה בטקס פרסי הטלוויזיה וביחד עם חברי להנהלת האקדמיה, יצרנו קטגוריה חדשה בכדי להגן על האינטרסים של הדוקו הקלאסי – סוגה עלית. נלחמתי כדי להוציא סדרות כמו 'אבודים' שהתחרתה במשך 6 שנים בקטגוריה של סדרת תעודה, והעברתי אותה לקטגוריה חדשה בשם עובדתית. למעשה יצרנו קטגוריה חדשה, נפרדת לכל סדרות הרייטינג (המתמחים, בייבי בום שעליה היה מאבק עיקש להוציאה מהתעודה) והאמת לדעתי יש לכולן מקום! זה נהדר שהדוקו מצליח לתפוס נתח נכבד מתרבות הרייטינג. השנה אני שמחה להודיע כי הצלחתי להוסיף 4 קטגוריות חדשות שהן בהחלט ניצחון חדש לעולמנו הקטן. 1. סדרות רשת 2. במאי /יוצר בסדרת תעודה 3. צלם בסדרות תעודה 4. עורך בסדרות תעודה שזה לא יסולא מפז.
וכאן המקום שלנו להשפיע על המערכת מבפנים וגם על יוצרים צעירים בתחילת דרכם.
שולה שפיגל
בל יטעה אתכם גילי.
לאחר עשרות שנים ומאות הפקות בעיקר בתחום הדוקומנטרי, אני מאמינה ורוצה לחלוק את התובנות והניסיון שלי כדי לקדם את נושאי הפורום. אני בטוחה שהקשרים שלי עם גופי השידור, והקרנות ממקום שיוויוני ולא מתוך להט וויתורים לעשות עוד פרויקט, יעזרו. מגוון ההפקות שעליהם אני חתומה מעידים על הדיאלוג שלי עם יוצרים צעירים לצד ותיקים כך שאני חשופה ומעודכנת בכל הז'אנרים ובכל המדיות הקשורות והרלוונטיות.
הגיע הזמן שהלהט שלי בלהפיק עוד יצירה דוקומנטרית ראויה ילך גם לעזור ליוצרים הדוקומנטרים לקבל את המעמד הראוי להם וליצירתם.