תעודות הזהות של הקרנות האזוריות
1.
שם הקרן: קרן קולנוע מדרום (מייסודם של הקרן החדשה לקולנוע וטלווזיה ומרכז תרבות מצפה רמון). matnas.org.il/midarom
2.
קרן קולנוע מדרום יושבת במצפה רמון, אך תומכת בפרויקטים העומדים בנהלי התמיכה שנקבעו על ידי משרד התרבות, ועומדים בהגדרת "הנגב" בחוק הרשות לפיתוח הנגב, שהפך להגדרה המחייבת לקרנות האזוריות במבחני התמיכה בתחום הקולנוע: "הנגב" – שטח המדינה שמדרום לקו 115, ברשת ישראל, שיטת קסיני סולדנר“
זה איזור שגבולותיו, הלא ישרים, בערך מקריית גת ודרומה – ויש לנו, לנוחותכם, רשימה של רשויות מקומיות שנמצאות תחת ההגדרה.
3.
החזון שלנו :
קרן קולנוע מדרום תומכת בקולנוע מאיזור מצפה רמון והדרום, תוך הבטחת חופש היצירה והביטוי, ומתן מקום למגוון הקולות של החברה בישראל ובדרום בפרט. הקרן מאתרת, מטפחת ומלווה יוצרים ויוצרות של קולנוע ממצפה רמון והדרום כדי להבטיח תעשיית קולנוע משגשגת ולהביא את הדרום אל המסך.
המטרות שלנו:
לאתר, ללוות ולתמוך ביוצרים ויוצרות של קולנוע ממצפה רמון והדרום, לתמוך בהפקות דרומיות אשר יקדמו את תעשיית הקולנוע באיזור ולייצר שיתופי פעולה מייטיבים עם ובעבור הקהילה במצפה רמון והדרום אשר יתמכו ביוצרים וביוצרות ויביאו סיפורים דרומיים אל המסך.
4.
הסרטים בהם תומכת הקרן הם סרטים דוקומנטרים ועלילתיים מכל הז׳אנרים. אנחנו אוהבות לתמוך וללוות סרטים המחברים בין אמנויות שונות ויש בהם ממד אינטרדיסיפילנארי כלשהו, ולעיתים נוציא קולות קוראים ייעודיים לנושאים כאלו (פרויקט ״סרט נ״: מ 2021 שנעשה בשיתוף עמותת הכוריאוגרפים הוא דוגמא לכך).
5.
התקציב ממשרד התרבות אמור לעמוד על כ 1.300,000 ש״ח. מלבדו אנחנו מגייסים שותפים נוספים לפרויקטים שונים, קולות קוראים ייחודיים ופעילויות נרחבות בעלות אימפקט קהילתי.
6.
בכל שנה אנחנו תומכות ב–כ 4 סרטים דוקומנטרים, בתקציב כולל של כ-450,000 ש״ח
7.
אין תקציב ייעודי לדוקואנימציה, אבל אנחנו בהחלט מאמינות בכח של החיבור הזה, והלוואי והיו לנו עוד תקציבים כדי לקדם אותו. עובדות על זה!
8.
תנאי הסף הכללים למגישים.ות שהם בוגרי בתי ספר לקולנוע, או בעלות נסיון אחר בתחום.
ועמידת הפרויקט בנהלי תמיכה בסרטים איזוריים.
אחוז המגישים מהאיזור עומד על כ 50%
9.
לקרן יש בד״כ שני קולות קוראים בשנה, והם תלויים בקבלת תקציב ובתכנית השנתית.
השנה יצאנו בקול קורא אחד בסוף אפריל, והקול הקורא השני יצא באוקטובר.
10.
יש לנו תכנית ייעודית לתמיכה בפיתוח של פרויקטים של נשים במסגרת תכנית מנטורה
יש לנו תכנית פיתוח שהסתיימה כבר לשנה זו – לפיתוח פרויקטים דוקומנטרים ולקראת הגשתם לקרנות וגופי שידור.
יש לנו תכנית רזידנסי משותפת למרכז תרבות מצפה רמון הפתוחה גם לקולנוענים.ות
ב2023 נשיק את אקסלרטור ההפקה שלנו להכשרה וטיפוח מפיקים ומפיקות יוצרים ויזמים.
11.
כדאי להכיר את פסטיבל הקולנוע מצפה רמון המתקיים בקיץ בין ה 23-26 באוגוסט (השנה בשיתוף פסטיבל הקולנוע ירושלים). בפסטיבל הקרן מציעה סדנאות ליוצרים, מפגשי אמן ואפשר לייצר בעזרתו חיבורים בלתי נשכחים (חוץ מזה – הכי כיף במצפה).
כדאי להכיר את מאגר היוצרים שלנו הנמצא באתר.
כדאי לדעת שפרויקטים לפיתוח פתוחים רק לדרומיים, אבל שתמיד אפשר להתייעץ איתנו גם אם אתם לא כאלה, ויש לכם פרויקט רלוונטי שעוד לא מוכן להפקה.
12.
שלבי הבחירה הם אותם השלבים המוכרים בשאר הקרנות. הלקטורים נבחרים בקפידה מתוך מאגר הלקטורים עפ״י נסיונם ואפשרותם לתת חוות דעת שלא רק תיתן לנו אינדיקציה בתור קרן, אלא שגם תתן פוש להמשך יצירה ליוצרים והיוצרות שמגישות. השפעת המנהלת האמנותית גבוהה, אבל היא אינה הקול האחרון בועדת התוכן אליה מגיעים הסרטים הנבחרים לדיון בה.
13.
חברות הצוות בקרן הן שירי בר אן המכהנת כמנכ״ל וכמנהלת אמנותית
ולצידה נכנסת בימים אלו לעבודה צליל כהנא כמנהלת הפקות.
בנוסף אנחנו מעסיקים מנטוריות, מנהלי פרויקטים ומלווים אמנותיים בהתאם לצורך והתקציב.
הנהלת הקרן, המכהנת כועדת משנה לדירקטוריון מרכז תרבות מצפה רמון, כוללת את ענבל פטל, ד״ר יעל שנקר, מור חסיר, אריה ברוידא ויאיר נגיד.
14.
בואו לבקר!
שם הקרן – קרן קולנוע מדרום (מייסודם של הקרן החדשה לקולנוע וטלווזיה ומרכז תרבות מצפה רמון). matnas.org.il/midarom
גבולות גיאוגרפיים –
קרן קולנוע מדרום יושבת במצפה רמון, אך תומכת בפרויקטים העומדים בנהלי התמיכה שנקבעו על ידי משרד התרבות, ועומדים בהגדרת "הנגב" בחוק הרשות לפיתוח הנגב, שהפך להגדרה המחייבת לקרנות האזוריות במבחני התמיכה בתחום הקולנוע: "הנגב" – שטח המדינה שמדרום לקו 115, ברשת ישראל, שיטת קסיני סולדנר“ זה איזור שגבולותיו, הלא ישרים, בערך מקריית גת ודרומה – ויש לנו, לנוחותכם, רשימה של רשויות מקומיות שנמצאות תחת ההגדרה.
החזון שלנו –
קרן קולנוע מדרום תומכת בקולנוע מאיזור מצפה רמון והדרום, תוך הבטחת חופש היצירה והביטוי, ומתן מקום למגוון הקולות של החברה בישראל ובדרום בפרט. הקרן מאתרת, מטפחת ומלווה יוצרים ויוצרות של קולנוע ממצפה רמון והדרום כדי להבטיח תעשיית קולנוע משגשגת ולהביא את הדרום אל המסך.
המטרות שלנו –
לאתר, ללוות ולתמוך ביוצרים ויוצרות של קולנוע ממצפה רמון והדרום, לתמוך בהפקות דרומיות אשר יקדמו את תעשיית הקולנוע באיזור ולייצר שיתופי פעולה מייטיבים עם ובעבור הקהילה במצפה רמון והדרום אשר יתמכו ביוצרים וביוצרות ויביאו סיפורים דרומיים אל המסך.
בקצרה, מה מאפיין את הסרטים בהם הקרן תומכת? האם יש תמות ונושאים בהם הקרן מתמקדת? או יוצרים.ות מקהילות ספציפיות?
הסרטים בהם תומכת הקרן הם סרטים דוקומנטרים ועלילתיים מכל הז׳אנרים. אנחנו אוהבות לתמוך וללוות סרטים המחברים בין אמנויות שונות ויש בהם ממד אינטרדיסיפילנארי כלשהו, ולעיתים נוציא קולות קוראים ייעודיים לנושאים כאלו (פרויקט ״סרט נ״: מ 2021 שנעשה בשיתוף עמותת הכוריאוגרפים הוא דוגמא לכך).
מה התקציב הכולל של הקרן? התקציב ממשרד התרבות אמור לעמוד על כ- 1.300,000 ש״ח. מלבדו אנחנו מגייסים שותפים נוספים לפרויקטים שונים, קולות קוראים ייחודיים ופעילויות נרחבות בעלות אימפקט קהילתי.
מה תקציב הדוקו של הקרן? בכל שנה אנחנו תומכות ב-כ 4 סרטים דוקומנטרים, בתקציב כולל של כ-450,000 ש״ח
האם יש תקציב אנימציה (במידה ויוצר עובד על דוקו אנימציה)? אין תקציב ייעודי לדוקואנימציה, אבל אנחנו בהחלט מאמינות בכח של החיבור הזה, והלוואי והיו לנו עוד תקציבים כדי לקדם אותו. עובדות על זה!
8. מה הם תנאי הסף להגשה?
תנאי הסף הכללים למגישים.ות שהם בוגרי בתי ספר לקולנוע, או בעלות נסיון אחר בתחום.
ועמידת הפרויקט בנהלי תמיכה בסרטים איזוריים.
אחוז המגישים מהאיזור עומד על כ 50%
9. פירוט הקולות הקוראים השנתיים –
לקרן יש בד״כ שני קולות קוראים בשנה, והם תלויים בקבלת תקציב ובתכנית השנתית.
השנה יצאנו בקול קורא אחד בסוף אפריל, והקול הקורא השני יצא באוקטובר.
10. האם יש לכן.ם תכניות ייעודית לתמיכה בביכורים / תמיכה בסטודנטים / תמיכה ביוצרות.ים מנוסים / תמיכה בבעלי מוגבלויות / מיעוטים / נשים
יש לנו תכנית ייעודית לתמיכה בפיתוח של פרויקטים של נשים במסגרת תכנית מנטורה
יש לנו תכנית פיתוח שהסתיימה כבר לשנה זו – לפיתוח פרויקטים דוקומנטרים ולקראת הגשתם לקרנות וגופי שידור.
יש לנו תכנית רזידנסי משותפת למרכז תרבות מצפה רמון הפתוחה גם לקולנוענים.ות
ב2023 נשיק את אקסלרטור ההפקה שלנו להכשרה וטיפוח מפיקים ומפיקות יוצרים ויזמים.
11. האם יש לכן.ם פרוייקטים מיוחדים שכדאי ליוצרות.ים להכיר (פסטיבל, חממות, ייעוץ ועוד..)
כדאי להכיר את פסטיבל הקולנוע מצפה רמון המתקיים בקיץ בין ה 23-26 באוגוסט (השנה בשיתוף פסטיבל הקולנוע ירושלים). בפסטיבל הקרן מציעה סדנאות ליוצרים, מפגשי אמן ואפשר לייצר בעזרתו חיבורים בלתי נשכחים (חוץ מזה – הכי כיף במצפה).
כדאי להכיר את מאגר היוצרים שלנו הנמצא באתר.
כדאי לדעת שפרויקטים לפיתוח פתוחים רק לדרומיים, אבל שתמיד אפשר להתייעץ איתנו גם אם אתם לא כאלה, ויש לכם פרויקט רלוונטי שעוד לא מוכן להפקה.
12. כיצד מתבצע תהליך הבחירה של פרויקטים?
שלבי הבחירה הם אותם השלבים המוכרים בשאר הקרנות. הלקטורים נבחרים בקפידה מתוך מאגר הלקטורים עפ״י נסיונם ואפשרותם לתת חוות דעת שלא רק תיתן לנו אינדיקציה בתור קרן, אלא שגם תתן פוש להמשך יצירה ליוצרים והיוצרות שמגישות. השפעת המנהלת האמנותית גבוהה, אבל היא אינה הקול האחרון בועדת התוכן אליה מגיעים הסרטים הנבחרים לדיון בה.
13. מי חברי.ות הצוות בקרן?
חברות הצוות בקרן הן שירי בר אן המכהנת כמנכ״ל וכמנהלת אמנותית
ולצידה נכנסת בימים אלו לעבודה צליל כהנא כמנהלת הפקות.
בנוסף אנחנו מעסיקים מנטוריות, מנהלי פרויקטים ומלווים אמנותיים בהתאם לצורך והתקציב.
הנהלת הקרן, המכהנת כועדת משנה לדירקטוריון מרכז תרבות מצפה רמון, כוללת את ענבל פטל, ד״ר יעל שנקר, מור חסיר, אריה ברוידא ויאיר נגיד.
14. הערות/ מחשבות/ דברים נוספים שתרצו שנדע – בואו לבקר!
- שם הקרן – קרן קולנוע שומרון
- גבולות גיאוגרפיים (על פני איזה איזורים אתם חולשים) – אזור יהודה שומרון הבקעה וצפון ים המלח.
- אני מאמין.ה –
קרן קולנוע שומרון היא קרן אזורית שנועדה לקדם את היוצרים הפועלים באזור בין בשלבי הפיתוח ובכל שלבי ההפקה בכל הסוגות. במקביל מטרתה היא גם להביא הפקות של יוצרים מכל הארץ שיצטלמו באזור - בקצרה, מה מאפיין את הסרטים בהם הקרן תומכת? האם יש תמות ונושאים בהם הקרן מתמקדת? או יוצרים.ות מקהילות ספציפיות?
אין תמות ספיציפיות. הקרן תומכת ביצירה מכל הסוגות (תיעודי, עלילתי קצר, עלילתי ארוך ואנימציה) גם בהפקה וגם בפיתוח - מה התקציב הכולל של הקרן? תקציב ההשקעה בסרטים נע בין 3.5-3.2 מיליון ש"ח
- מה תקציב הדוקו של הקרן? בשנים 2019-2021 השקיעה הקרן בתחום התיעודי (פיתוח והפקה) 2.6 מיליון ₪ (ממוצע של 866 אלף ₪ לשנה)
- האם יש תקציב אנימציה (במידה ויוצר עובד על דוקו אנימציה)? התקציבים מיועדים לכל הסוגות, גם לדוקו אנימציה
- מהם תנאי הסף למגישות.ים (מה אחוז המגישים מהאיזור?) במסלולי הפיתוח על התסריטאים להיות מהאזור, במסלול ההפקה חלים הכללים האזוריים
- פירוט על הקולות הקוראים השנתיים – מהם מועדי הקולות קוראים? מהו מספר המועדים השנתי? עבור איזה שלב (פיתוח, הפקה, פוסט וכו׳) מתי הם מתפרסמים? ומהם התאריכים המדוייקים, אם ישנם, לשנה הקרובה)
בכל שנה מתפרסמים 2 מועדים כלליים (בדרך כלל בפברואר ובאוגוסט) – הפקה בכל הסוגות ופיתוח בכל הסוגות. מלבד מועדים אלה מפעילה הקרן גם מסלולים יחודיים - הקרן מפעילה חממות בתחום התיעודי והעלילתי
- האם יש לכן.ם פרוייקטים מיוחדים שכדאי ליוצרות.ים להכיר (פסטיבל, חממות, ייעוץ ועוד..) –
מלבד החממות (חממה תיעודית לסרטים קצרים ב 2021, חממה עלילתית לסרטים קצרים ב 2022) הקרן שותפה השנה גם בפסטיבל קולנוע בשומרון בשם "פסטיבל תמו"ז" - כיצד מתבצע תהליך הבחירה של פרויקטים? (מה השלבים, מי הלקטורים, מה מידת ההשפעה של המנהל האמנותי) –
בכל מועד ישנם 3 לקטורים המביאים את המלצותיהם לישיבת הלקטורה בה מחליטים על ההמלצות. ההמלצות מובאות לוועד המנהל של הקרן והוא מאשר אותן. לישיבות שבהם דנים בהצעות להפקה מוזמנים גם היוצרים לפרזנטציות - מי חברי.ות הצוות בקרן?
אסתר אלוש – מנהלת הקרן, מרדכי ורדי – המנהל האמנותי, שירה איגל – מנהלת ההפקות, אורן רייך – יועץ הפקות
1. שם הקרן – קרן קולנוע גליל, מיסודה של דוקווילאג'
2. גבולות גיאוגרפיים –
קרן קולנוע גליל פועלת על פי חוק הרשות לפיתוח הגליל, התשנ"ג 1993.
בקישור, רשימת כל הרשויות בגליל. ניתן למצוא שם את הגולן, את עמק הירדן, את טבריה, את בית שאן ואת עמק המעיינות. כל אלו כלולות בהגדרת הגליל.
להלן מפה ובה פירוט כל האזורים והרשויות הנכללות בתחומי הפעילות של הרשות לפיתוח הגליל –
https://www.galil.gov.il/html5/?_id=9459&did=2023&G=9472&SM=9459
3. אני מאמין.ה –
קרן קולנוע גליל הוקמה עבור היוצרים הגליליים ועבור היצירה הקולנועית בגליל. הקמת הקרן היא מהפכה של ממש בתחום הקולנוע בישראל ובתיקון מפת התרבות המאפשרת ליוצרות ויוצרים מהפריפריה לקבל תקציבים להפקת סרטים, להפקות גדולות להגיע לגליל וליצור מקומות עבודה לאנשי מקצוע בתחום הקולנוע, גם למעגל המשני של נותני השירותים (חדרי אירוח, הסעדה, הסעות ועוד…) צוות הקרן שכל כולו תושבי קבע בגליל, ייחלו שנים רבות לרגע שבו תתאפשר הקמת הקרן ולצמיחתו הקולנועית של הגליל. אנחנו רואים בהקמת קרן קולנוע גליל, מהלך מורכב וארוך טווח שיניב קולנוע איכותי בעל קול ייחודי.
4. בקצרה, מה מאפיין את הסרטים בהם הקרן תומכת? האם יש תמות ונושאים בהם הקרן מתמקדת? או יוצרים.ות מקהילות ספציפיות?
בקרן קולנוע גליל יחפשו את הסיפורים המאפיינים גליל. הגליל הוא מאד רב-תרבותי, האוכלוסייה בו מאד מגוונת והקרן מכוונת אל הקהילות השונות המתגוררות בגליל. בנוסף, בכל שנה מתמקדת הקרן גם בנושאי סביבה, אדם וטבע ובנופים המייחדים את הגליל.
5. מה התקציב הכולל של הקרן? כמיליון שקלים
6. מה תקציב הדוקו של הקרן? כ- 80% (בערך) מסך התמיכות שלנו בהפקות, מופנה לדוקו.
7. האם יש תקציב אנימציה (במידה ויוצר עובד על דוקו אנימציה)? בעיקר תקציב לדוקו-אנימציה קצר
8. מהם תנאי הסף למגישות.ים (מה אחוז המגישים מהאזור?) תנאי הסף כמתחייב מהתבחינים. מעל 80% מהמגישים הם תושבי קבע בגליל.
9. פירוט על הקולות הקוראים השנתיים – מהם מועדי הקולות קוראים? מהו מספר המועדים השנתי? עבור איזה שלב (פיתוח, הפקה, פוסט וכו׳) מתי הם מתפרסמים? ומהם התאריכים המדוייקים, אם ישנם, לשנה הקרובה)
בכל שנה, פותחת קרן קולנוע גליל שני מועדים כלליים (פיתוח, הפקה, פוסט וכו') בדרך כלל אחד בחודש מרץ והשני בספטמבר
וביניהם נפתח, בדרך כלל, קול קורא נוסף תחת נושא ספציפי (ביוני או ביולי). עד כה, המועד הנוסף היה תמיד מכוון דוקו.
10. האם יש לכן.ם תכניות ייעודית לתמיכה בביכורים/ תמיכה בסטודנטים/ תמיכה ביוצרות.ים מנוסים / תמיכה בבעלי מוגבלויות/ מיעוטים/ נשים?
בקרן קולנוע גליל קיימת תמיכה נפרדת בסרטי גמר סטודנטים וכיתות אמן ייחודיות עבור סטודנטים (שעד הקורונה היו בינלאומיות).
11. כיצד מתבצע תהליך הבחירה של פרויקטים? (מה השלבים, מי הלקטורים, מה מידת ההשפעה של המנהל האמנותי)
תהליך בחירת הפרויקטים נעשה כמתחייב מהתבחינים. לוועדה המייעצת של הקרן יש השפעה על בחירת הפרויקטים. במועדים עמוסי הגשות, הקרן תתעדף פרויקטים המצטלמים במאת האחוזים בגליל או פרויקטים שהצוות שלהם הינו מאה אחוז תושבי קבע בגליל. קרן קולנוע גליל תיתן תיעדוף ללקטורים מהגליל.
12. מי חברי.ות הצוות בקרן?
בוועד המנהל טליה אשוח-סולומון ושי אמית (שניהם דוקומנטריסטים). מנהלת הפרויקטים של קרן קולנוע גליל היא שרה ציפרוני גם כן דוקומנטריסטית. מנהלת הקרן היא ורד אוסמן.
13. הערות/ מחשבות/ דברים נוספים שתרצו שנדע: בקרן קולנוע גליל אוהבים דוקו .
- שם הקרן- פרויקט הקולנוע הגלילי
- גבולות גיאוגרפיים (על פני איזה איזורים אתם חולשים – במידה ויש קובץ של מפה, נשמח לקבלו) – נפת גליל
- אני מאמין.ה
פרויקט הקולנוע הגלילי הוקם כמיזם משותף של ״מרכז תרבות נוף הגליל״ ושל ״קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות״, הפרויקט פועל רבות להפקת יצירה קולנועית ישראלית מקורית, מתוך אמונה כי תמיכה ביצירה קולנועית מקומית, אשר משמיעה את קולם של היוצרים שחיים בפריפריה, תקדם מעורבות חברתית גדולה יותר, חיבור עז ומשמעותי יותר בין חלקי החברה ותתן מקום ראוי ומשמעותי יותר בסדר היום הציבורי ליצירות שעד כה לא קיבלו ביטוי הולם בקולנוע הישראלי - בקצרה, מה מאפיין את הסרטים בהם הקרן תומכת? האם יש תמות ונושאים בהם הקרן מתמקדת? או יוצרים.ות מקהילות ספציפיות? פרויקט הקולנוע הגלילי זוכה להשקיע משאביו בקידום יצירה מקומית, משמש בית עבור יצירות קולנועיות של יוצרים מהגליל, או כאלה המתרחשות באיזור הגליל, בכל תהליך יצירה מושקעת מחשבה עמוקה ומונח לפנינו החזון של הקרן הקולנוע לתת מקום לאמירות חברתיות, ותרבותיות תוך הקפדה מהותית על איכות היצירה על כל מרכיביה.
- מה התקציב הכולל של הקרן?3 מיליון
- מה תקציב הדוקו של הקרן? מיליון
- האם יש תקציב אנימציה (במידה ויוצר עובד על דוקו אנימציה)? זה נכלל בתוך תקציב בקרן
- פירוט על הקולות הקוראים השנתיים – מהם מועדי הקולות קוראים? מהו מספר המועדים השנתי? עבור איזה שלב (פיתוח, הפקה, פוסט וכו׳) מתי הם מתפרסמים? ומהם התאריכים המדוייקים, אם ישנם, לשנה הקרובה)
קיימים 2 קולות קוראים בשנה שנפתחים ב1/2 למשך חודש וב1/8 למשך חודש. עבור שלבי פיתוח, הפקה, השלמה בתחומים עלילתי באורך מלא , עלילתי קצר ותעודה.
9. פירוט תכניות ייעודית ל:
- תמיכה בביכורים- לא מסלול מיוחד {נחשב לפי חוקי משרד התרבות כמסלול ייעודי וקרן אזורית היא מסלול ייעודי ולכן אין צורך בקול קורא מיוחד למסלול זה, אנחנו מקפידים לתת גם תמיכה ליוצרים חדשים מאזור הגליל
- תמיכה בסטודנטים- לא, אנחנו לא תומכים בסרטי סטודנטים
- תמיכה ביוצרות.ים מנוסים – הם יכולים לקבל תמיכה במסלול הרגיל
- תמיכה בבעלי מוגבלויות, מיעוטים, נשים- אנחנו שמים דגש במסגרת המסלול הרגיל לתת תמיכה ביוצרים אלו
10. האם יש לכן.ם פרוייקטים מיוחדים שכדאי ליוצרות.ים להכיר (פסטיבל, חממות, ייעוץ ועוד..)
סדנת כנפיים- סדרת כנפיים לקולנוע דוקומנטרי פועלת בעשר השנים האחרונות במרכז לאמנויות במעלות.
התוכנית כוללת הדרכת צעירים ומבוגרים לאורך כחצי שנה בה כל אחד מהם יצור סרט העוסק במקום בו הם גר, בעבר, בהווה ובגיבורים המקומיים בגליל. לאורך השנים צולמו ונערכו כ 60 סרטים שאורך כל אחד מהם בין 10 ד' לחצי שעה.
כל הסרטים הוצגו במסגרת דוקאביב גליל בערב מיוחד שממלא את היכל התרבות המקומי עד אפס מקום והפך לאירוע בעל חשיבות תרבותית במעלות וביישובי הסביבה.
הסרטים שיוצריהם יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים מייצגים את המרחב התרבותי והאנושי בגליל. הסרטים שהופקו עסקו עד כה באירועים שעיצבו את החיים בגליל והשפיעו על יחסי יהודים וערבים, בהיסטוריה של העולים ממרוקו, בגיבורים מקומיים, בסיפורים אישיים ובבעיות עכשוויות.
מסגרת העבודה בסדנא היא אישית ואינטימית – הלימוד המשותף קבוצה קטנה מתקיים פעם בשבוע אבל שיחות ופגישות אישיות מתקיימות לאורך כל התקופה. הסטודנטים הנבחרים מקבלים מלגה – כך אנחנו מצליחים להביא אל הסדנא גם את מי שאין ביכולתם לממן סוג כזה של למידה. שיטת המלגות מאפשרת ליצור מסגרת הטרוגנית ומרתקת שהסרטים מייצגים את גווניה השונים.
הלימוד עצמו מתקיים בתוך המבנה של מרכז האמנויות במעלות וכולל פיתוח רעיון, תחקיר, כתיבת תסריט, הכנה לצילומים ולעריכה. אנחנו נוגעים גם בחלקו ועוצמתו של הקולנוע הדוקומנטרי בישראל, בהיסטוריה שלו ובמאפיינים החזותיים המשתנים בו. העריכה עצמה מבוצעת על ידי עורכים מקצועיים שהסטודנטים מלווים את עבודתם.
שכוללים: סטודיו לעבודה, לימוד קבוצתי ופרטני של חומר עיוני ותרגול מקצועי של בניית תחקיר, כתיבת תסריט, הפקה ובימוי של סרט דוקומנטרי שכוללים ליווי מקצועי לאורך כל ימי הצילום והעריכה של הסרט.
שתי סדנאות בימוי, יצירה וצילום ליוצרי קולנוע מהציבור הערבי
הסדנה מיועדת ליוצרי קולנוע מהציבור הערבי ומתקיימת בעכו .
הסדנה באורך של כשלושה מפגשים הכוללים למידה של תהליך יצירה קולנועי עם מתן דוגמאות מעשייה קולנועית בציבור הערבי ומתן כלים פרקטיים ליצירה קולנועית.
הקרנות סרטים עם היוצרים
הקרנות של סרטים ושיח יוצרים לאחר הסרט במגוון מרכזי תרבות באזור הגליל
חממת כתיבת תסריט לנשים
סדנאות העשרה בכתיבת תסריט המיועדות לציבור הנשים העוסקות בקולנוע. המפגש הינו חד פעמי הכולל חוויה והעשרה ולימוד פרקטיקה מעשית לכתיבת תסריט לצד פיתוח רעיוני וביטוי פנימי בכתיבה
11. כיצד מתבצע תהליך הבחירה של פרויקטים? (מה השלבים, מי הלקטורים, מה מידת ההשפעה של המנהל האמנותי).
בשלב הראשוני הפרויקטים מועברים ל2 לקטורים שונים מהמאגר של משרד התרבות.
לאחר קבלת הפרויקטים המומלצים מהלקטורים {צריך ששני הלקטורים ימליצו על מנת שהפרויקט יעבור שלב לוועדת התוכן של הקרן.
בוועדת התוכן של הקרן משתתפים מנכל מרכז התרבות בנוף הגליל והקרן- מר שמעון בוכניק
מנהלת ההפקות והפרויקטים של הקרן- מוריה שיראל
המנהלת האומנותית – רז דובקין
מלווה ההפקות- אריק קפלון
כמובן שמתחשבים שחוות דעת הלקטורים ועורכים וועדה מיוחדת לבחירת הפרויקטים לתמיכה
12. מי חברי.ות הצוות בקרן?
מנכל מרכז התרבות בנוף הגליל והקרן- מר שמעון בוכניק
מנהלת ההפקות והפרויקטים של הקרן- מוריה שיראל
המנהלת האומנותית – רז דובקין
מלווה ההפקות- אריק קפלון