לקראת סדנת הטריילרים ״בקרוב?״ ישבנו עם אלון לוי, מנהל קראיטיב בחברת פרומותאוס לכמה שאלות ותשובות. הסדנה, בהשתתפות רון גולדמן, המנהל האמנותי של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, ואלון לוי תתרכז בשני סוגי הטריילרים המרכזיים – טריילר לגיוס כסף מקרנות וגופי שידור וטריילר שיווקי לקהל הרחב.

פרטים נוספים על הסדנה באיוונט. 

הפחד מספוילרים הוא מוגזם- העובדה שאתה יודע משהו שיקרה בסרט, לא בהכרח פוגעת בחווית הצפייה, אלא להפך.

מה ההבדל בין טריילר לסרט עלילתי לסרט דוקומנטרי?

עקרונית אין הבדל, אפילו חלק מהגישה השיווקית של נטפליקס ,לדוגמה, היא לא לציין בטריילר, באופן בולט, שמדובר ביצירה דוקומנטרית. עם זאת, בפועל יש הבדל במשאבים, בקהל יעד וגם בפחד הלא מוצדק של חלק מהיוצרים הדוקומנטרים מלהשתמש בכלים שיווקים מובהקים.

מה אתה חושב על הפחד של יוצרים שבטריילר יהיו ספויילרים?

זה קשקוש. יש מקרים נדירים שצריך להימנע מזה  (כמו למשל, כשמגלים מי הרוצח וכו').
כשיוצרים עושים את הטריילר לעצמם, הם חושבים שהטריילר צריך לייצר את אותה החוויה הרגשית שנוצרת בצפייה בסרט – וזה בכלל לא חייב להיות כך. בטריילר צריך לייצר כמה שיותר הקשרים רגשיים, דרמטיים ובשפה קולנועית קיצבית.
לרוב ספויילרים הם הרגעים העוצמתיים של הסרט, ולכן אם נוותר עליהם אנו כובלים את הידיים של הטריילר מהאפשרות לייצר אימפקט רגשי. הפחד מספוילרים הוא מוגזם- העובדה שאתה יודע משהו שיקרה בסרט, לא בהכרח פוגעת בחווית הצפייה, אלא להפך.

מה תפקיד המוזיקה בטריילר?

מוזיקה היא הכלי הכי חשוב לקביעת המיקום הריגשי של הצופה בטריילר. דרכה הצופה מבין את הז'אנר ואת סוג הסרט והיא יכולה לשנות לחלוטין את הציפייה מהסרט, כמו בדוגמה הקומית הבאה >

מה הדבר הכי חשוב בטריילר? 

אני חושב שהדבר הכי חשוב זה להבין שטריילר הוא בראש ובראשונה כלי שיווקי שמטרתו לעשות המרה –  כלומר להמיר Lead לקנייה. מה זה אומר 'ליד'? בדרך כלל, מי שפונה לראות טריילר הוא מי שכבר שמע על הסרט, 'בעד' הסרט באופן עקרוני והוא במצב טרום רכישה. לכן, המטרה של הטריילר היא לעזור לו לעשות את ההמרה הזאת, על ידי הסרת התנגדויות, מיקום הצופה בקונטקסט, ויצירת תחושת דחיפות והכרח לראות את הסרט – על כל אלה נפרט בסדנא (מרגיש/ה 'דחיפות' לבוא לסדנה עכשיו?).
הסדנה תתקיים ביום שני 9.7.18  |  18:45 בחלל מיינד-ספייס, אחד העם 54, ת"א.
הכניסה לחברי הפורום חופשית (מותנית בהרשמה מראש) | הכניסה לשאר היוצרות והיוצרים בעלות 35 ש"ח