TAKRIVbiglogo  

 FB 

 

 

 

 

 



פרויקטים
כנס הפורום בפסטיבל דוקאביב 2017

ב15.5.17 ערכנו את הכנס המקצועי המסורתי של הפורום בפסטיבל דוקאביב, בהשתתפות
יוצרים בולטים מנהלי קרנות וגופי שידור. 
את הכנס הנחתה העיתונאית מרב בטיטו.

החלק הראשון נקרא: 'למה לי פוליטיקה עכשיו?' ועסק בשאלה האם הקולנוע הדוקומנטרי מתרחק מתכנים פוליטיים
בשנים האחרונות ובעקבות אירועים שהתנהלו בעת האחרונה לדוגמת הסדרה ״מגידו״ ושרת התרבות,
מירי רגב והוספת סעיף ״חוק הנכבה״ לחוזי ההפקה של קרן רבינוביץ לאמנויות.

בדיון השתתפו יו"ר הפורום אסנת טרבלסי, איציק לרנר (יוצר "מגידו"), דורית ענבר (מנכ"לית הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה), 
יואב אברמוביץ' (סמנכ"ל קרן רבינוביץ')וגיא לביא (מנהל ערוץ יס דוקו).

הפאנל השני עסק בסדרות רשת, והשתתפו בו יוסי בראומן ("נביאים – מבצע עמר"ם"), זוהר מלינק עזרא ("על הרצף"), אריק ברנשטיין ("עזה – שדרות"), 
איילת בכר (חמושות, נשים על הגבול), הילה גברון (מנהלת מחלקת רכש ושיתופי פעולה בחטיבת הדיגיטל, כאן – תאגיד השידור הישראלי).

דיון זה הזה בהקרנות טריילרים של סדרות רשת בולטות מן השנים האחרונות (מבצע עמר״ם, על הרצף ועוד)
ולאחריהן היוצרים חלקו את חוויות העשייה שלהם את הפרויקטים, את הסיבות והגורמים לבחירה בפורמט ההקרנה ברשת.

הילה גברון ואיילת בכר סיפרו על שיתוף הפעולה בין התאגיד ליוצרת, והילה גברון סיפרה כי תאגיד השידור הציבורי שם לו למטרה
לקדם יצירה דוקומנטרית ברשת ובקרוב יוציא מכרז חדש.

במושב השלישי אירחנו את ג'ים קולמר, אוצר התכנית הדוקומנטרית של פסטיבל SXSW ומנהל התכנית לחדשנות ואינטראקטיב בפסטיבל.
את השיחה ניהלה אסנת טרבלסי, והשיח עסק בדרכים חדשות לספר סיפור דוקומנטרי בהסתמך על טכנולוגיות חדשות.
רבות דובר על פרויקטים של מציאות מדומה (VR) וניו מדיה, תוך מתן דוגמאות מהתוכנית בפסטיבל SXSW.

​תודה רבה למשתתפים ולכל מי שהגיע, ונתראה שנה הבאה! 

aaaa.linkלאירוע בפייסבוק >> 

  

 
״הדוקו הראשון שלי״ - מפגש עם לינה צ׳פלין

בשישי האחרון קיימנו אירוע ​מחווה מיוחד לבמאית המוערכת לינה צ'פלין, במסגרת פרויקט "הדוקו הראשון שלי​"​​.

באירוע ה​קרנו ​שניים מסרטיה הקצרים של ​לינה, ​זוכת פרס מפעל חיים של פורום היוצרים הדוקומנטרים, ​
ואחריהם אירחנו אותה לשיחה פתוחה עם ראובן ברודסקי.

לינה ​דיברה​ בכנות ​על הסיבות שהובילו אותה ללמוד קולנוע​, על גישתה ​לבריה"מ, ארץ מוצאה​,​
וכלפי הקולנוע הסובייטי ממנו ניסתה להתרחק, על העדפותיה הסגנוניות בקולנוע התיעודי – אהבתה
לדמויות "אמיתיות" והחיפוש אחר סיטואציות שמ​אפשרות לתפוס את הדמות באופן ה"ישיר" ביותר​; ​
על תחילת עבודה כבמאית צעירה בישראל ו​גם ​על תוכניותיה לעתיד.

​תודה רבה ללינה ולראובן על שיחה מעמיקה ומעוררת השראה.

ותודה לשירלי ברקוביץ' ואפרת שלום דנון על הניהול האמנותי​ של "הדוקו הראשון שלי".

בקרוב נעלה את תיעוד האירוע המלא לערוץ היוטיוב שלנו!

מוזמניםות לעקוב.

aaaa.linkלאירוע בפייסבוק >> 

aaaa.linkלקטעים נוספים מ״הדוקו הראשון שלי >> 

IMG-20170505-WA0012  IMG-20170505-WA0016  

 

 
כיתת אמן עם אלן ינטוב

ביום שישי 7.4 קיימנו כיתת אמן משובחת עם היוצר הבריטי המוערך אלן ינטוב,
במסגרת "פסטיבל אפוס" - הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות ואמנות.

שמחנו והתכבדנו לארח את אלן ינטוב, העורך והמגיש של "Imagine", סדרת
התעודה עטורת הפרסים של ה- BBC, שהוכתר לאחרונה על-ידי עיתון הגארדיאן
כאיש הטלוויזיה המשפיע ביותר בבריטניה בחמישים השנים האחרונות.

במפגש עמו חלק ינטוב מעולם הרעיונות והדימויים שתדלקו את אהבתו לאמנות בכלל ולאמנות
הקולנוע בפרט, דיבר על אופי ותנאי היצירה הדוקומנטרית בטלוויזיה העכשווית
והציע מענה לשאלות שמתעוררות בכל שלבי העבודה התיעודית.

תודה רבה לאלן ולכל לצוות אפוס על המפגש המעשיר וחוצה הגבולות!

IMG 3024-12

IMG 3025-13

 

 
״הדוקו הראשון שלי״ עם עמית גורן

נפגשנו ביום שישי האחרון (31.1) בסינמטק ​תל אביב ל​אירוע נוסף ומוצלח במיוחד של ​פרויקט "הדוקו הראשון שלי".

הפעם התארח הבמאי המוערך עמית גורן, ​שהקרין את סרטו התיעודי הראשון​ והיפה​,​ "שנת 66 הייתה טובה לתיירות"

​שמחנו לראות אולם מלא עד אפס מקום בחברי ​וחברות ​פורום​ ושוחר​י​ ​קולנוע נלהבים.

​"שנת 66 היתה טובה לתיירות״ הוא סרט אישי ​פורץ דרך שעוסק בסוגיות של זהות ושייכות. באופן לא מובן מאליו לתקופתו,
הוא מסופר ​בגוף ראשון מפי​ ​היוצר​, שחוקר בנחישות וכנות את העולם ולא חושש לחשוף את עצמו ואת קרוביו.

בתום ההקרנה התקיימה שיחה מרתקת ופתוחה בין ​היוצר ובין ד"ר שמוליק דובדבני (שחקר את הסרט ביסודיות
בעבודת הדוקטורט שלו); הם שוחחו על הכוונות המקוריות שהוציאו את עמית לצילומים, על האתגרים שכרוכים
בחשיפת קרוביו בסרט, על היופי והייחוד של העשייה הדוקומנטרית​,​ על ​האופן ש​בו ​"הסרט ​התיעודי ​כותב את עצמו",
על דמות המספר שבחר להיות, על היופי שברמיזה והמסתורין של הדימוי הקולנועי, על שייכות, זרות,
החיים בצל המלחמות בישראל, מחשבות על העבר, על ההווה ועל העתיד של המדינה והחיים בה.

​תודה רבה לעמית ולשמוליק על שיחה מעמיקה ונעימה.

תודה לאפרת שלום דנון ושירלי ברקוביץ על הניהול האמנותי.

​להתראות באירוע הבא של הדוקו הראשון שלי - יום שישי ​5.5 - עם היוצרת המוערכת לינה צ'פלין!

aaaa.linkלאירוע בפייסבוק >> 

aaaa.linkלצפייה בתיעוד האירוע >> 

  

 
ערב דוקו-פיקציה: על קולנוע מוקומנטרי

ביום שלישי האחרון (14.3) קיימנו, בשיתוף עם איגוד הבמאים, ערב מיוחד ומעשיר שעסק באחת הצורות הרלוונטיות
כיום בתחום היצירה התיעודית: הקולנוע המוקומנטרי.

במפגש הוקרן הסרט המדובר "ליליאן. משוררת", הפרק הראשון בסדרה המוקומנטרית "נעלמות" שיצרו יאיר קדר ואילן פלד,
זוכה פרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בפסטיבל חיפה 2016.

אחרי ההקרנה קיימנו דיון מרתק ופורץ גבולות... ​יאיר קדר, יוצר "נעלמות", וגיא לביא, מנהל yesדוקו,
סיפרו ​איך ​מבצעים תחקיר ​דוקומנטרי ​על נשים שמעולם לא נולדו​ ​ומדוע העובדה שמדובר בדמויות מומצאות
רק מחזקת את חשיבותו של הפרויקט​.

ד​"​ר אוהד לנדסמן​, ​חוקר קולנוע ובעל הבלוג doctalk​,​ הראה עד כמה קולנוע מוקומנטרי קשור לטכנולוגיה קולנועית
מצד אחד ול"wishful thinking" מצד שני.

התסריטאית מיכל וייס ​והמפיק לירן עצמור חלקו מחוויות העבודה על הסדרה "המקוללים"​ והסבירו מדוע מוקומנטציה
היתה הדרך היחידה לספר את הסיפור כפי שראוי לספר אותו.

​תודה לכל המשתתפים על דברי הטעם והעניין ולגלית חוגי​ על ההנחיה המדויקת והנעימה!

תודה גם לכל מי שבא.ה לצפות, לשאול ולשמוע.

 

aaaa.linkלאירוע בפייסבוק >> 

  

 
<< התחלה < הקודם 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 הבא > סיום >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

דף הבית | אודות | קישורים יצירת קשר | חדשות | מפת האתר © כל הזכויות שמורות Design by Maria Etinger בניית אתר  אינטרנט
. סינמטק תל אביב רח' שפרינצק 2, תל אביב בניית אתרים