TAKRIVbiglogo  

 FB 

 אתרצפיה2 

voting 

 

 



המדריך לדוקומנטריסט

 

לאחר שהתגלגל זמן מה במוחנו הקודח רעיון לסרט, הגיע הזמן להשאיר את הפחדים מאחור ולצאת לדרך.
אז מאיפה מתחילים?

 

גופי השידור והקרנות:

ישנם בארץ מספר קרנות וגופי שידור המעניקים תמיכה כספית לפרויקטים תיעודיים.
על מנת להשתתף במכרזים אלו ( המפורסמים בכלי התקשורת ובאתר הפורום) עליכם להגיש הצעה כתובה
הכוללת את דרישות הקרן או גוף השידור.
חלק מהגופים מקבלים בקשות במשך כל השנה, וחלק עם פרסום מכרז המיועד ליוצרים.

 

גופי השידור 

הקרנות התומכות בסרטים תיעודיים

מנהלי התוכניות הדוקומנטריות בערוצי השידור בארץ


הגשת בקשות לתמיכה:

הגשת הבקשות לתמיכה מהקרנות/ גופי השידור מורכבת לרוב מסינופסיס,
טריטמנט/ תסריט, הצהרת כוונות ותקציב.                                                                                                      
תוכלו להתרשם במסמך המצורף מדוגמאות (דוגמאות נוספות יתקבלו בברכה):

 aaaa.linkדוגמאות לסינופסיס, טריטמנט והצהרת כוונות  
 aaaa.linkדוגמא לתקציב של סרט תיעודי
 

טריילר:


מומלץ מאוד להוסיף להצעה הכתובה גם טריילר קצר של מספר דקות, שיעביר באופן המוצלח ביותר
את רוח הסרט והדמויות.

המלצותיהם של העורך אריק ליבוביץ' ואיגוד העורכים להכנת טריילר לצורך גיוס תקציב:

aaaa.link המלצות של הקרנות להכנת הטריילר 
aaaa.link שאלות ותשובות מתוך ההרצאה של אריק ליבוביץ' בפני איגוד העורכים
aaaa.link דוגמא לטריילר של סרט בעבודה שקיבל תמיכה 
ארבעה סיפורים מהנגב                                                                                       

היערכות לפרזנטציה:

לאחר הגשת הבקשה לאחד מגופי השידור למימון הסרט, ייתכן ותעלו לשלב הבא ותוזמנו לפרזנטציה
שבה תתבקשו להציג את הפרויקט בפני מנהלי הערוץ. השלב הזה הוא קריטי בהחלטה אם תוענק לכם
התמיכה הכספית המבוקשת.

לפגישת הפרזנטציה יש להתכונן היטב ולהגיע מלווים בטריילר אפקטיבי (כדאי להציג טריילר שונה מזה שהוצג בשלב הקודם)
 מדובר בשלב "מכירת" הסרט, ולכן רצוי לשדר בטחון עצמי, נינוחות ואמונה גדולה בפרויקט. 
במהלך הפגישה תידרשו לענות על שאלות שיוצגו בפניכם, בהן כאלו הנוגעות למצב ההפקה,
השימוש בשפה הקולנועית, אופי הדמויות, בניית הנרטיב ומדוע דווקא אתם נועדתם ליצור את הסרט.
בהצלחה!

hacholmotהפקה:

aaaa.linkדגשים לחוזה בין המפיק לבמאי 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

                                                                                                                                                                                

פסטיבלי קולנוע:                                                                                                          

מרגע אישור הראף קאט ועד הסרט הגמור, כדאי להגיש הסרט לאחד מפסטיבלי הקולנוע המתקיימים בישראל ובעולם.
השתתפות בפסטיבל יוקרתי מותנית בדרך כלל בהקרנת בכורה ולכן יש לדחות את מועד השידור הטלוויזיוני.
כדאי לדאוג ליחסי ציבור ו/ לעשות את זה במקביל לגוף השידור.

לפסטיבלים החשובים בישראל ואתרים חשובים נוספים

את מועדי ההגשה לפסטיבלים ברחבי העולם ניתן למצוא באתרים שונים ברשת.
הנה כמה מהמוצלחים שבהם:

aaaa.linkקאן זה כאן 
aaaa.linkThe Indienelli- אתר מצויין (מדריך הפצה ליוצר הישראלי)
aaaa.linkThe British Council Film Directory 

 

שיווק והפצה:

שלב הפצת הסרט לפסטיבלים זרים, מכירתו לערוצי שידור בחו"ל והקרנות בעולם הוא משמעותי למימוש הפוטנציאל שלו
והפקת הרווחים ממנו. ישנן מספר חברות הפצה הפועלות בישראל המתאימות לקולנוע דוקומנטרי, חלקן מפיצות סרטים
תיעודיים גם בארץ. אם תרצו בכך תוכלו להפיץ באופן עצמאי, אך צריך לזכור שמדובר בעבודה הדורשת משאבים רבים
והיכרות עם התחום.

חברות הפצה

הפצה בישראל:

לתפקיד ההפצה בישראל יכול היוצר/המפיק לדאוג בעצמו (אם כי גם חברות ההפצה מטפלות בכך במידת הצורך).
ניתן להקרין את הסרט בסינמטקים השונים (תל אביב, חיפה, ירושלים, שדרות, ראש פינה, נתיבות).
לשם כך, יש לפנות למנהל התוכניה של הסינמטק ולבקש שיבוץ של הקרנות.
בשל היצע הסרטים הגדול נדרשת התמדה בהמתנה לשיבוץ הסרט.
לקראת ההקרנות המתוכננות כדאי לתלות פוסטרים ולנקוט בכל דרך שיווקית על מנת להביא קהל גדול לאולמות.
המשמעות היא הקרנות נוספות בהמשך ורווחים גדולים יותר.

לרשימת הסינמטקים

מתנ"סים ומרכזי תרבות:

מתנ"סים, מרכזי תרבות וקיבוצים שונים ברחבי הארץ מארחים הקרנות של סרטים תיעודיים המלוות במפגש עם היוצר/ת.
יש לפנות לרכזי התרבות השונים ולהציע להם להזמין הקרנה של הסרט. רצוי לעצב פלייר שיווקי המציג את הסרט
(תקציר, ציטוטי ביקורות, פרסים ופסטיבלים) ולצרף לינק לטריילר .

לאתר החברה למתנ"סים

 

בתי ספר:

צריך לקחת בחשבון שמלאכת השיווק אינה פשוטה כלל, לא לכולם היא מתאימה ונדרשת עבורה סבלנות רבה".
גם בבתי הספר ניתן לקיים הקרנות ומפגש עם יוצר/ת הסרט. ניתן לפנות לבתי הספר השונים ולהציע הקרנה מהסוג הזה.
חלק מבתי הספר בישראל פועלים בשיתוף "סל תרבות ארצי", גוף המסייע בסבסוד ההקרנות לבתי הספר.
לאחר שסרטכם יתקבל לרפרטואר הסרטים של סל תרבות ארצי, תקבלו רשימה של רכזי התרבות האזוריים לצורך שיווק הסרט.
סל תרבות הוא גורם מסבסד בלבד (ההזמנה מתבצעת דרכו( , ומלאכת השיווק וההפצה מוטלת על כתפיו של היוצר/ת בלבד.

לאתר סל תרבות

 

- תודה למיכל ויץ על העזרה! - 

 



דף הבית | אודות | קישורים יצירת קשר | חדשות | מפת האתר © כל הזכויות שמורות Design by Maria Etinger בניית אתר  אינטרנט
. סינמטק תל אביב רח' שפרינצק 2, תל אביב בניית אתרים